politiken i riksdagen driver åt starka ytterlighetspartier

Sedan följer folkpartiet o centern plus KD dvs hela det "blå blocket" närmar sig SD
För att "ta " röster inför kommande val.
Så kommer det i sin tur att dra med sig det "röda" blocken in i det tomrum som uppstår. Varken politik eller naturen accepterar vacum, utan fyller detta omedelbart,

Dom får ju skylla sig själva när dom trodde att svenska folket skulle öppna sina plånböcker ÄNNU mer...

Du tycks ha missat poängen, det handlar inte om åsikter utan om mekaniker i politiken.
Resultatet hade blivit detsamma om ett superhumanistiskt part fått samma mandatsökning, Det hade dragit hela parlamentet åt sitt håll.

Man kan ju bara hoppas att M får tillbaka sina väjare och SD försvinner tillbaka in i garderoben ;)

Att vi måste se över migrationspolitiken står ju klart, men det ska göras med förstånd och inte med ölhallsmentalitet.

Sverige ska på sikt ta emot 2% av de människor som söker asyl i EU, varje år.

Du tycks ha missat poängen, det handlar inte om åsikter utan om mekaniker i politiken.
Resultatet hade blivit detsamma om ett superhumanistiskt part fått samma mandatsökning, Det hade dragit hela parlamentet åt sitt håll.

Man kan ju bara hoppas att M får tillbaka sina väjare och SD försvinner tillbaka in i garderoben ;)

Att vi måste se över migrationspolitiken står ju klart, men det ska göras med förstånd och inte med ölhallsmentalitet.

Sverige ska på sikt ta emot 2% av de människor som söker asyl i EU, varje år.

Nej, det enda intressanta är att EU ska ta emot 100% av de som människor som flyr hit med asylskäl, varje år. Det andra är bara bjäbb och käbbel.

Nej, det enda intressanta är att EU ska ta emot 100% av de som människor som flyr hit med asylskäl, varje år. Det andra är bara bjäbb och käbbel.
Jag har inte uttalat mig om hur många eller hur stor andel som ska tas emot, bara det att vi ska fördela bördorna över hela unionen.

Sedan så är nog ditt uttalande om 100% med asylskäl en aning naivt.

För vad vi ser framför oss är ett scenario där stora delar av det gamla Ottomanska rikets folk kommer att råka i luven på varandra. Inbördeskrig i Syrien, Libanon och Irak är väl som står närmast på gång.
Libyen skakar väl redan, Algeriet och Egypten står väl heller inte på stadig grund.

Man kan väl utan att överdriva, säga att nu riskerar Europa få skörda den draksådd som Storbritannien och Frankrike sått. Jag är inte ensam om att befara flyktingströmmar av folkvandringspropositioner.
Att då hävda 100% utan att lägga in brasklappen att EU modifierar "asylskälen" är som sagt en aning naivt.
Antalet flyktingar bara från Syrien är väl uppe i närmare 13 miljoner.... Och vid en eskalation så lär de inte kunna stanna i närområdet.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
Äldre I KDs desperata röstfiske försöker man nu sno väljare från SD. Genom skärpta regler för asylsökande vill man komma över...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 738
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
931
Äldre .....ju mer inser jag varför SD växer och växer. Men hur verklighetsförankrade är argumenten SD kör med egentligen? För många gånger...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
81 578
Senast: No1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30