Polar Easy - hur ska den sitta?

S

sophiiia

Hej!
Undrar hur Polar Equine Easy ska sitta på hästen?
Jag har elektroderna men inte någon bruksanvisning... :) Och har försökt kolla i trådarna här men inte förstått helt.
Har ni minus-och plus-elektroderna på olika sidor?

Sv: Polar Easy - hur ska den sitta?

På min pulsmätare har jag en röd o en svart ingång att knäppa fast elektroderna.
Den röda ska sitta närmast hjärtat dvs under sadelgjorden på vänster sida. Den svarta uppe vid "manken" under sadeln.
// Linda

På min pulsmätare har jag en röd o en svart ingång att knäppa fast elektroderna.
Den röda ska sitta närmast hjärtat dvs under sadelgjorden på vänster sida. Den svarta uppe vid "manken" under sadeln.
// Linda

Tack för svar!! Jag känner inte igen det där med röd&svart, men min ser ut såhär:
polar-matarecpoy2.jpg

Jag har förstått vilken jag ska sätta vid hjärtat, och kan då sätta den runt sadelgjorden?
Men den andra som du sätter vid manken, ska den sitta på samma sida eller på den högra sidan?
Jag antar att man ska lägga den platt under vojlocken då och inte sätta fast den runt något, men blir det inte tryck då?

sätter min runt sadelgjorden och den andra på höger sidan under padden, där har den legat still och inte nes min tryck och skavkänsliga pålle har reagerat på den :)

Jag sätter min på vänstersidan. Har inte likadana elektroder som din.
// Linda

Jag har en exakt sådan som den du visar bild på.
Den ena, den med fästen sätter jag runt sadelgjorden på vänster sida och den andra under sadeln strax bakom manken osså på vänster sida. :)

Jag har en exakt sådan som den du visar bild på.
Den ena, den med fästen sätter jag runt sadelgjorden på vänster sida och den andra under sadeln strax bakom manken osså på vänster sida. :)

TACK för alla svar!
CosmicQueen- vad bra! Båda mina har likadana fästen nämligen men det står ju + och - så jag vet vilken som är vilken iallafall. Men en bit under sadeln då? Inte mitt på ryggen liksom, utan på sidan nånstans? Petar du in den när du har sadlat?

Sen är det klockan också... =) Jag har manualen men förstår nog ändå inte.. =) Testade igår oc den piper hela tiden, jag trycker så att EXE kommer fram och så väntar jag. Då börjar pulsen att blinka och displayen växlar mellan tidpunkt, träningstid och pulsen. Kan man få den att stanna på pulsen eller byter den sådär hela tiden? Hur ska det där hjärtat vara när pulsen är fastställd, ska det vara helsvart och inte blinka??
Är jättetacksam för alla svar, vill så gärna få det att funka!
Mvh Sophia

På min pulsmätare larmar klockan om pulsen sjunker mer än 80 och om den stiger mer än 160. Är det inte så att den blinkar och piper för att din också är inställd? Jag har samma som du visade. Man kan ställa om minpuls och maxpuls efter hästen men min var inställd på det när jag köpte den.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 048
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Empalie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 014
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025