PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Re: PNH Tjatter...

Vill ni verkligen bevisa mera till folk att ni två vet inget om vad ni försöker diskutera.

Jag förstår inte den meningen:confused: Kan du skríva om den?

Vet du jag tror att frälsningsläror fungerar ett tag, sen inser folk att det är just - frälsningsläror och inget annat och de lär sig mer och går vidare. Några blir väl kvar och vägrar se att det finns annat, men de flesta kloka och sansade människor ser nyanserna och håligheterna i frälsningsläran efter ett tag:o

Skuggi - håller med om att jag inte vet mycket om just parelli, jag tänker på andra nh-gurus.....

Sv: PNH Tjatter...

Jag bor i Norrköping, pratade med din mamma i telefonen tror jag om kursen i Söderköping. Tänkte ev. komma och vara med till fots, det skulle vara väldigt intressant att vara med på en kurs.

Får se om jag vågar vara med med häst senare ;)

Till alla:
Om det finns intresse i Norrköpingstrakterna för att starta upp en ny grupp så hänger jag gärna på - någon?

å va roligt! :) altså vi har kommit en liten bit, men bara du kan grunderna kan du nog vara med! men till fots går alltid bra! :banana:

vanligtvis brukar vi bra ha islandshästar, men förra gången kom det en ny tjej med en STOOR häst. det var lite roligt att se! dock så höll jag och min lilla "ponny" oss gärna långt ifrån den, den var läskig, tyckte vi båda :angel:

Heej nämen Woaw! Det tåls ju verkligen att tänka på *exalterad*

Jag bor precis utanför Katrineholm så det är ju inte så himla långt ju.

ja det är inte långt! :D sök på eniro: Stavsjö Skogsby . så ser du lite mer exakt. så alla i trakterna som är sugna på en privat lektion är det bara höra av sig för som sagt Erika kommer vara kanske från och med Onsdagen innan kursen.

det är alltid kul med lite mer människor och lite andra hästar! :) jag och min mamma är inte världens bästa parelli partners :angel:

Haha, nejnej.. i sann sektanda kommer han snart att be oss elda upp oss själva och våra hästar snart, och då gör vi ju det. För Pats ord är lag, eller hur? :rofl:

Och då slipper ju Axel mfl oroa sig så mycket för våra stackars hästar som har rep i hela huvudet...

ja självklart!

jag undrar när det är dags för parelli att komma till globen...

men det lär väll dröja ett tag till..

Och så blev det tyst plötsligt?
Detta är lite trist med diskussioner på forum, så drar folk bara när deras argument faller.
Istället för att säga: Jaha, så då ÄR inte PNH så konstigt iaf! :idea:

Jaja, då återgår vi till vår trevliga tråd väl :idea:

Just nu är jag bara internetryttare då Tubbe har hand om de flesta guldklimparna medan vi flyttat och trasslat.
Men det är desto roligare när man får höra någon annans syn på ens häst.
Särskilt min Int-häst. Jag har otroligt svårt att läsa honom, och motivera... Jag hoppas få lite hjälp med att avgöra om han är LB eller RB, det är verkligen klurigt när de är introverta.. Eller är det bara min?
Skulle velat startat en studiecirkel där man kunde diskuterat Horsenalityn...

ja nu återgår vi till PNH snack.

jag har lite samma problem. mitt 16 åriga sto är så, och det är ju frustrerande om man inte ens kan säja om hästen är LB eller RB...

a små studiecirklar hade inte varit nån dum idee!:idea: det tråkiga är att alla bor så utspritt...

med ungdomar skulle det inte förvåna om "den" syftar på mig. fyller 16 i november, knattig som man är..

men är liite avundssjuk på nån tjej som jag läste om som redan hade level 3 vid 12 års ålder! :eek:

Kurage vet jag inte men självförtroende när det gäller hästhantering, ja, det stämmer.

Och varför, tja det är olika skäl, bla att ge lite motvikt till de värsta frälsningslärorna:cool:

Det finns mycket bra kunskap på buke, -också.

Och vem är du att bedöma vilka som är de "värsta frälsningslärorna"?
För att kunna bedöma dem måste man åtminstone ta reda på en hel del kring dem kan man tycka.
Och kring PNH har du iaf inte gjort så.

Är PNH en "frälsningslära" för att du tycker att "vi" tycker att det är det enda rätta?
I så fall är ju "din" lära också det, då DU tycker att den är den enda rätta. :grin:

Det finns bara gråzoner när man håller på med folk och hästar, ett som funkar för/på en, funkar absolut inte för/på den andre. Det betyder inte att det är rätt elelr fel, bara att vi och hästarna är olika.

Skuggi - håller med om att jag inte vet mycket om just parelli, jag tänker på andra nh-gurus.....

Ja, men nu är du inne på en PNH-tråd. Tjafsa inte med oss om NH, vi håller på med PNH för att vi inte tycker att NH håller måtten. Om du vill diskutera NH får du gå någon annanstans...

med ungdomar skulle det inte förvåna om "den" syftar på mig. fyller 16 i november, knattig som man är..

men är liite avundssjuk på nån tjej som jag läste om som redan hade level 3 vid 12 års ålder! :eek:

Aha! Det är DU som är ungdomen :idea:;) Bra, då tar jag inte åt mig...

Ja, visst är det irriterande med folk som "hittat rätt" så tidigt? Då slipper de alla otäcka skenturer på skogstokiga ridskolehästar, alla gräsliga lektioner med "sänk hälen", "piska på" och "TA i tygeln" :(

Och tänk vad långt den tjejen ska ha kommit när hon är i min ålder... *avis* man är ju hopplöst "efter" :crazy:

Jo, det är trist att vi är lite glesa.. men kanske kan man samla ihop några? Du verkar ju ha några kring Norrköping, jag bor i stockholm nu, och där borde det ju också finnas några? Kanske skulle lägga ut ett par annonser? :idea:

Eller denna lilla guldklimp som leker med min pålle ibland. Vågar inte tänka på hennes Savvy vid 12års ålder...

URL]

:) ja inte är han liten... även om han gärna hade velat det. Så liten att man kan sitta i mattes knä:love:

Väldans vilket liv det var här :eek:
Vi åker till Fäviken imorgon med Tubbe o Kikki så jag skummade lite bara...............pust. Vad kan man säga. (Film finns ju på "din" sida) Risken finns ju att det blir större diskussioner om diverse annat ;)
Synd att sabba denna tråd med det!
Snart är det Birmingham :bump::bump::bump:
Baldur%20bro.JPG

Jag kommer och tittar och tar lite bilder på er i helgen, det skulle bli bra väder också. :bump:

Vad är det som händer i Fäviken? Läste på Tubbes hemsida om aktiviteter där i helgen. Någon som kan ge mej info/länk och vägbeskrivning om det finns möjlighet att titta förbi?

Jag ska upp till Åre imorgon, så lite hästaktivitet hade inte varit fel att balansera upp downhillcyklingen med....

Ja, men nu är du inne på en PNH-tråd. Tjafsa inte med oss om NH, vi håller på med PNH för att vi inte tycker att NH håller måtten. Om du vill diskutera NH får du gå någon annanstans...

Vad bra, då har ni kommit en bit på väg i alla fall. Så tidigare diskussioner kan då tydligen ses ur annat perspektiv:grin:

Vad bra, då har ni kommit en bit på väg i alla fall. Så tidigare diskussioner kan då tydligen ses ur annat perspektiv:grin:

Vi har kommit mer än en bit på väg.
Vi vet att du tycker att det du gör är bäst, och vi vet att vi tycker att det vi gör är bäst.
Kan du rida din häst barbacka ut i skog och mark i alla gångarter med full kontroll?
Din besserwisserattityd skiner fortfarande igenom, vilket är ganska störigt. Ska du hålla på så kan du väl göra det i andra trådar? Vi hade det så trevligt här förut...

Fäviken Game Fair heter det visst, är någon typ av häst/hund/jakt-mässa/marknad. Olika typer av uppvisningar av olika discipliner, bla en hel del körning med tunga hästar (bla en perceron :d ) och så ska det bli en liten Parelliuppvisning :bow:
Googla så hittar du länken direkt :idea:

tack skuggi! Blir helt klart ett besök där. Körning med tunga hästar och parelli kan inte bli en bättre kombination.

Förresten, är det någon här på tråden som använder sina hästar i skog/jordbruk?

/E

Eller hur!? :d

Hade varit kul att använda dem i skogen, men ännu är ingen av dem inkörd :angel: och nu när vi flyttat till stora staden så blir det kanske inte så mycket sånt i alla fall, OM jag lyckas köra in dem.

Har förstått det som att man enligt PNH ska vänta ganska länge med körningen, men jag antar att det finns fler här än Tubbe som kör ändå? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar