PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

NH och PNH e inte riktigt samma... men vad vet jag, det kanske går att kombinera.

Kolla på hennes sida(Erikas) o se om hon är i nån ort nära dig nångång så kan du ju försöka hänga på där :) maila henne kan du ju oxå göra. Jag tänkte försöka vara med i vår på nån av hennes kurser o sen åka till Monika(hoppas jag) i Juni :D

Senast ändrad av en moderator:

Nääää, det VRÄKER ner snö här.. Satt och kikade på Tradera och det bara ploppar upp Parellidvder som svampar i marken!!:d Nu e jag köpgalen.. Den som får level 1 gör ett fynd!!! Kanske skulle köpa tillbaka den själv och ha den kvar, nästan ångrat mig liiite..:(

Så här tycker min Tuss om mig!

obepnh016.jpg
[/IMG]

Eller hon kanske har godis???
obepnh017.jpg
[/IMG]

Uhh så där ser parodi ut oxå :D Gosegris!

Här har vi haft regn hela natten o idag BLANKIS! Livsfarligt att gå ut på vägen...Jag har sandat o saltat som en tok idag på morron.

Du jag tycker faktiskt du ska lägga högsta bud på den, det du vill ha för den. Om nån lägger över sen e ju d bara bra. Säg till så kan jag göra det åt dig.

Rebeckasff: Ne de finns väl bara på engelska. Kolla på tradera eller adlibris efter Parelli, eddesjö tror jag oxå de har som Stina sa. Annars säljer dom ju det på hans sida.

TUR man inte va hemma då :angel:
är de inne nu då?
skulle ridit idag, men fyyy vicket väder,
fast nu har ja tittat lite på parelli o fått inspiration igen :bump:

Ja fy....idag är de inne. Konstigt att inte strömmen funkade, strömsladden var ju av på flera ställen :devil: men nu e d 8000 VOLT på så nu ska de väl inne ett tag + detta regnande så nu tar det väl i nosarna på dom.

Hur kul är det att igenom köksfönstret se grannen rida förbi på sin vita springare o en annan bara kan titta på å man e såå sugen på å hänga på????

Vill ha en inneboende barnvakt ibland...:angel:

hyr in en barnvakt :rofl:

kompisars ungar som vill ha extrapengar :D

Vad snäll du e!!!:bow: Jag skickar dig ett pm om jag behöver din hjälp!!
Härligt med blankis, jag e inte avundsjuk alls! Vi har nog fått en halvmeter med snö och det bara vräker ner... Himmel, var ska detta sluta?
obepnh015.jpg
[/IMG]

Matilda !!! Jaa vicken smart ide :idea::rofl: Vad har du tittat på för filmer nu då?

Ja Stina gör det. Jag har fått hjälp när jag ångrat mig, flera ggr. Man kan väl inte lägga bud på sina egna auktioner..?

Jag vill hellre ha en massa snö än det här skiten...blä va tråkigt o det är fortf bara januari...

Satterstina

Satt och kikade på Tradera och det bara ploppar upp Parellidvder som svampar i marken!!

STOPP, de där har jag...Köp inte en massa brända dyra dvder nu därifrån...

Howdy all!

Väl HK var här igår och pga väder så var vi tvungen att verka inne i svär-fars lastbils garage.:angel: Ett par nervousa hästar = mycket poop:angel: Tur han är så snäll.

Jag har pratat med henne och hon ska komma till dig i veckan om hon har inte redan ringt dig. Det var första gången hon tog Minted (RB intro) och Red (Lb nånting =sleepy guy). Och var så glad att Minted kunna rätt så fort koppla av och stå för det mesta helt still. SÅ ÖVER GLAD att hon finns så kanske jag får mina hästar tillbaka som de var och inte de här dålig uppfostrade hästar som kom efter den sista hovis. Hon ta det tid det ta för att får de att tycker om henne. Det och va fin de se ut efter hon är klar.

Nu har jag taget bilder och filmat lite av mina ute bara måste fixa det med ny data för att får det på photobucket. Vad använder du för program eller slänga filen direkt på PB?

Tuss ser sin ut som sin vackert trevliga själv. Jag tycker hon är inte så evil som du beskriver henne ibland men samtiden var hon inte i sin bästa form sist.

Toria - Haft många som gör så med att lutar men en sak man kan prova är att när de lutar så dra hoven mot dig. När man dra så måste de sitter viken på dom andra hovar annars topla över de. När man håller upp hoven åt de så måste de lutar mer mot dig för att håller balans. när de ta tillbaka viken så belöna med att sätta ner foten eller slappna av med att dra och rubba lite. Efter ett tag när du gör det "obekväm utan straff" och belöna när de gör rätt så fattar de att det är lättare att hålla sin eget vikt. Sen också ser hur foterna är placerad pga det också har med hästens balans ställa up den så det är lättare att håller viken.

T ex när vi verkade Red igår och hon hade hans höger fram upp på stativ så lutade (tryckt fram åt) han på stativen och då stog han på två ben bara v. fram och h. bak V. bak bara vilade. Men om vi ställde up up så att h. bak var mer framåt än v. bak så var han tvungen att så på alla 3 och vikten mer bakåt.

JessicaM - Vilken del av värmland finns du i?

rebeckasff - Hans böcker är bra men om du ska satsa på nåt så börjar med nån DVD en bok är bara om Pats liv och den andra är en djupare "förståelse" om de 7 Games. Men om du vill gör nåt med dina hästar så är dvd de som har det mest info om det. Eller kanske du har de redan och vill bara läsa mer?:o:D

Här kommer lite bilder av mina i snö väder med...

Red
Dec-Jan08-09013.jpg

Och gänget runt mat bordet...
Dec-Jan08-09015.jpg

Och Saffe-Man som smakar snö flingor
Dec-Jan08-09011.jpg

Nu jobba på en "Bus klipp" men jag är inte van med Vista än så det tar tid.

Hoppas din HK tar betalt i havre!!:rofl: vad kul! tuss har jagat ut människor från sin hage några ggr, hon har avverkat ca 6 hovslagare som aldrig sätter sin fot i hennes box igen,hon försöker alltid nafsa de flesta när de inte ser, hon har huggit en hovslagare rejält i ryggen, var och tömkörde henne en gång när hon var unghäst och på en hundradels sekund hade hon vänt sig om och det enda hjag såg var hennes mage underifrån! Fialotta stod på bakbenen mot mig och jag kom ingenstans för jag hade en stor sten precis bakom mig.. Jag skrek ett dödstjut för jag trodde klockan klämtat för sista gången men hon blev "livrädd" och sprang därifrån! Hon har aldrig stegrat mot mig sen dess.. men däremot med mig på ryggen så jag slagit baklänges.

Tro mig, hon kan vara övertygande hotfull oxå.. Det e inget jag hittar på. Hon e helt enkelt Dominant med ett stort D. men hade hon velat dödat mig så hade hon redan gjort det! Hon är en häst som måste röra sig varje dag för att må bra. Annars kommer den energin ut negativt på alla..

När jag körde henne varje dag så var hon from som en lammunge, hon hatar att ha tråkigt det e då som odjuret i henne vaknar. Som nu när hon står still hela dagen i hagen och så kommer du med täcket och ögonen rullar runt som på en vithaj!:rofl: men hon e väldigt unconfident med nya människor. Som tex hovslagare men nu går det bättre än vad det gjort förut.
Men nog om fröken bus, jag har som sagt lite att lära där..:angel: Finns massor att berätta! Jag önskar att jag vetat PNH innan jag skaffade häst! Det första hon gjorde när hon kom hem till oss var att backa upp mot mig när jag stod med ryggen mot henne och fyllde vatten och damma av en bakutspark så jag ramlade in i eltråden! Fina märken det blev! :D Bra start?!

Im start to think You´re my GURU now :bow:

Tack för tipset, jag läste om & om & om & om igen.

JAAA vi vill se Bus Klipp!! =) Gör inget om det är andra djur med i bilden oxå.

OK det är min första gången jag försöker lägga ut nåt så, håller tummerna (eller tummarna???? Vilken är rätt?).

Jag var tvungen att sänka kvalítet för nerladdning men hoppas ni ser nåt allafall. Och att jag gör detta rätt...:D:angel:

Ahh jag älskar titta på hästar när de håller på så där :D Den lilla stackarn kämpade!(tummarna)

Majsan skulle älska vara mitt i det där...En dag ska hon få det oxå. Min gamla häst gillade att vara själv hon så det var ju bara skönt för henne o komma hem hit, men Majsa...så fort hon ser en annan häst rida förbi så tror hon att det ska bli en ny kompis o blir exalterad *stackars henne*

Ett sätt att bättre förstår hur deras balans är påverkat och det tips jag skrev om är att du är på alla fyra och får någon att lyfta dina "hovar" på samma sätt. Du gör som hästen ska göra och den som håller "hoven", drar eller trycker. Vi gör sånna övningar för att folk ska känna hur det känns och får ett bättre förståelse om hästen. Samma med sittsen och rörelse...:idea:

Men många tycker det är pinsamt så...gör det bara när gardiner är stängt.:rofl::rofl::D

Hmmm... Fanns en svart häst bland dina fotografier som påminnde om en Frieser?

jo vi har en fin flock här tycker jag. :love:Jag är så glad vi byte hage. Filmat från köks bordet.:angel: De lekar så varje dag utan Dee Dee (stoet, den tjockis), hon inte anstränger sig mer en nödvändig. men igår så startade en av våra kunder en rally bil (du ser var de titta) :D så var det mer fart med henne en vanlig. De andra lekar så konstant. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 465
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?