PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hmm hmm, jag har ju försökt med allt på min hängis(hovis) o kickis(terapeuten, strechingen)...Det enda som funkar på henne är "Skäärp dig!" o "Nej" Det är sant ! Hon vill inte stå på 3 ben...asså det är pest när min lilla hovslagare kommer, hon hänger för f*n sönder hans rygg. Han får släppa flera ggr o dyngsvett blir han. Terapeuten, hon säger bara åt henne så blir hon snällare o släpper efter....*åh gömmer mig i händerna*

Lyfter du hans fötter varje dag? Masserar ben o så?

Filosofen: Jo sant. .. ..Det var ju faktiskt det Parellis tog upp oxå, man ödslar energi o det ska man inte göra *hehe*

Ja, i stort sett! De e vissa dagar min gubbe tar dem på kvällen när inte jag kan och då blir det inget sånt.
Det känns som om det behövs något nytt men vad?:confused:

Vad har du för plan för att träna bort det? Eller e det bara ett faktum?

Vi har dock gjort ett framsteg och det e när jag ska ta in dem.. Tuss går alltid först, det e så det e..:D
Men eftersom de e utan grimma numer i hagen så måste jag träna på att få dem att sticka in nosen där den ska vara och det e inget lätt jobb när häst nr två vill in efter sin kompis och huvudet e tre meter ovanför markytan!
Jag har smugglat med äpplen och godis för att få ner huvudet och bli lite intresserad av vad jag vill.. Så nu går det faktiskt bättre! Vet inte om det e helt rätt tillvägagångssätt men det verkar funka!!:D

Hon hänger ju inte på mig längre...hmm...hmm...Så jag tror det är ett faktum att min stackars hovslagare får börja säga åt henne. Om jag säger till så gör hon det i allafall senare igen, typ vid nästa ben eller så...

ihärdig o konsekvent, låt honom inte luta sig mot dig, stå med arslet åt andra hållet så det är luft emellan er. Typ så har jag gjort....

Hur bra lät det? :rofl: Kanske ska gå å lägga mig nu.....

Jaa, som jag sa till en gubbe som har hästar. Han börjar bli till åren(80) men envisas med att ha hästar o föl....Gör det som är enklast för dig, funkar det så är det bra! Han blev skitglad för dom orden.

Jag tar alltid in mina 2 samtidigt, en på höger o en på vänster sida. Det är ju sååå jobbigt att gå 2 ggr ;)

Ha haa! Röjva i vädret! Låter som en plan:angel:
Kikade på "Savvy tip of the week" och jisses vilket stall hon har människan! Den filmsnutten om sadling.. Det e så man kräks åt sitt egna fallfärdiga ruckel..:cry:

kanske ska kalla denna tråd för Chatter i stället :rofl:

Ska gå in o kolla , måste ju se vad du snackar om....En sekund bara :D

Jag kan inte ta två för de e i olika ställen i stallet, en på utsidan tillbyggt och en inne.. Svårt att förklara men det har kontakt via ett borttaget fönster inne i stallet.. Visst, kanske om jag gjorde ett försök men det e så krångligt och jag behöver motion!!!:o Shit, jag måste hårdbanta så jag kommer i mina jobbarbyxor i maj..:crazy:

Hmm hmm, mycket hummande hära. Det där var väl inget stall? Det var en STUDIO...Shit...inget halmspill där inte ojoj

Ska vi starta en bildtråd om våra stall?? Nehe..

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan bidra!! Önskar att man fick möjligheten att ordna ett bra stall för både hästar och människor.. Men då hade det nog inte funnits stall för hästarna?

Tittut i sin lucka! (dörren)
obeochtuss002.jpg
[/IMG]

E inte så mkt pnh i dessa bilder men får räknas som tjatter? Men det e bra med denna sortens dörr, då har de koll på det mesta!:D

Hallå, det där ser inte fallfärdigt ut..

Ska rota lite så får du se ett gulbrunt med vitt tak.....Det ska vara gula väggar men färgen har släppt *hehe*

Kolla min avatar...där är Majsan typ 2 år o kolla väggen bakom, mmm fläckig den med.

Nej , den biten e nybyggd men resten av ladan ser för dj*vlig ut! Lutar och e skev.. Ingen färg..tror den varit faluröd en gång i tiden och pytteliten..:cry: Vårat hus i bakrunden (röda)
obepnh019.jpg
[/IMG]

Ja hos oss är det tvärtom..Rödfärgat o fint på utsidan men insidan ska bytas ut...nångång...*nääär???* jaja, skönt att kunna ha dom hemma iallafall.

Har du hunnit gjort nåt idag då? Vi har värsta skitvädret idag, blä...Men ändå har vi fått vara ute o jagat 3 småtjurar o en ko, lagat staket så nu är vi helt slut allihopa.

Ingen som roat sig o filmat nåt?

Kram på er allihop o trevlig helg!

Nääää, det VRÄKER ner snö här.. Satt och kikade på Tradera och det bara ploppar upp Parellidvder som svampar i marken!!:d Nu e jag köpgalen.. Den som får level 1 gör ett fynd!!! Kanske skulle köpa tillbaka den själv och ha den kvar, nästan ångrat mig liiite..:(

Så här tycker min Tuss om mig!

obepnh016.jpg
[/IMG]

Eller hon kanske har godis???
obepnh017.jpg
[/IMG]

Har en allmän fråga :)
Var kan jag hitta böcker från Parelli?
Och finns dom på svenska?

Tacksam för svar :bow:

Ja hos oss är det tvärtom..Rödfärgat o fint på utsidan men insidan ska bytas ut...nångång...*nääär???* jaja, skönt att kunna ha dom hemma iallafall.

Har du hunnit gjort nåt idag då? Vi har värsta skitvädret idag, blä...Men ändå har vi fått vara ute o jagat 3 småtjurar o en ko, lagat staket så nu är vi helt slut allihopa.

Ingen som roat sig o filmat nåt?

Kram på er allihop o trevlig helg!
TUR man inte va hemma då :angel:
är de inne nu då?
skulle ridit idag, men fyyy vicket väder,
fast nu har ja tittat lite på parelli o fått inspiration igen :bump:

Ingen aning men kanske på eddesjö? Bibliotek??

Det finns bara en än så länge, Erika Furberg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 465
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar