PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Är det nån här som har eller som har tittat igenom Level 3'ans skivor? De finns sällan till salu nu på Ebay och priset blir ganska högt på dem.

Jag undrar om det sist och slutligen finns nåt på dem som man inte kan få genom SC och Liberty & HB??? Vad säger ni?

Jag bara måste få uppdatera med lite bilder (igen :o)
I lördags var min bästa kompis, Emma 6år, och red på Nokke.

Hon kommer börja ta lite lektioner på honom nu för att lära sig rida. I och för sig så har hon haft egen häst sedan hon var 3 men det är först nu som hon får börja rida på riktigt. Och vad kan då vara bättre än att få rida på en välutbildad, barnälskande, lugn häst som matte kan styra på avstånd ;)

De var så hilma söta tillsammans och Emma var jätte duktig!

Bästa kompisar:
YO_090110_033_copy1024.JPG

YO_090110_075_copy1024.JPG

YO_090110_251_copy1024.JPG

YO_090110_240_copy1024.JPG

Woaw, härliga bilder!! Den sista var ju underbar :D

Tibicia. jag har L3an som jag tänkte sätta ut senare på ebay *knider mina händer* =) Jag tror inte det är mycket nytt, allt går snabbare bara.

Apropå Tradera, jag är en som sålt o köpt myyycket där. *hehe* Det går fint, det finns en del rötägg men kolla upp dom innan affärer bara är ett stort tips (omdömen mm)

Vad ska du sälja? :angel:

Kram kram!!

Det fungerar väl som på ebay antar jag? Du får ett pm med det jag ska sälja så jag inte retar upp någon i onödan..:angel:
Går det bra med Majsan???

Har frågat denna fråga förr men tror inte jag fick svar på den :)

När ni får hem en ny häst och börjar med Parelli, när skulle ni börja rida??
För som han säger ska man ju egentligen inte bara hoppa upp på ryggen och rida utan att man har
någon slags förtroende eller vad det är han säger hehe

Hur mkt skulle ni betala för ett gammalt level 1?

Jag skulle nog leka the seven games först och sen när jag känner mig redo sitta upp.. Kanske kika på safe ride eller nåt oxå eventuellt fluidity..:D

Hur mkt skulle ni betala för ett gammalt level 1?

Jag skulle nog leka the seven games först och sen när jag känner mig redo sitta upp.. Kanske kika på safe ride eller nåt oxå eventuellt fluidity..:D

Vad är det då??
Inget som kom med i mitt paket... aaaa nu har jag missat nått, berätta berätta :D

Jag skulle också träna på "lateral flexion" från marken, dvs böja hästens huvud åt sidorna. Stå intill hästen ungefär vid manken, ta tag i manken med handen närmast hästen och så tar du tag i repet med den andra handen, bara en bit under hakan på hästen och liksom drar mot dej. Om hästen ger efter ska du inte dra bandet mot dej ännu mer utan du ska låta bandet bli slackt så att hästen får eftergift...

Till en början kommer din häst troligtvis att börja backa och gå runt men det är okej, du får försöka hålla samma position och backa med, akta fötterna! ;) Då hästen stannar, slappnar av med huvudet vänt mot dej kan du släppa... pusta ut och slappna av du med.. kan ta några gånger av övning :)

Det här behöver du sen från ryggen då du ska stanna din häst genom att ta tag i ena tygeln och böja huvudet åt sidan :)

Du kan ju kolla ebay-priserna... finns ett för 120 dollar, (fast det var enbart USA-shipping) vad nu det blir i kronor, runt 1000 kanske?
Sen beror det ju på om du har använt och fyllt i "success map'pen" och om du med gammalt menar att det är den första level 1 eller om du har "den röda"?

Hur som helst! Lycka till med försäljningen :D

Det e den nya röda av de gamla..:D Ja, jag såg att de ligger däromkring ca 140-180 usd, men sen e det frakt och tull! Jag köpte mitt för 2000 inkl allt men då skrev det ner det till ett mycket mindre värde. (köpte level 2 för nästan 3tkr och sålde det för 2tkr!)
Inget e skrivet av mig i det..
Jag tycker det var bättre att starta med detta, man får så mkt mer än patterns! Patterns e bra oxå fast ett annat sätt! Man får verkligen mönster och så att följa men i en hel level 1 kurs berör det mer saker och man börja förstå tänket i det hela..:) Bla även ridningen!
Jag önskar att jag kunde ha det kvar men när man inte har "lön" så måste man skrapa ihop alla möjliga mynt!:cry:

Senast ändrad av en moderator:

Jag betalade ungefär samma för mina Level 1 och 2 (med Level 1 ingick också original Parelli grimma, rep, stick och tygväska) Betalade 340 dollar för Level 1 och 250 för Level 2.
De var båda sprillans nya och oöppnade :)

Pengar, ja inte blir man rik på att vara mammaledig (inte i det här landet heller) fast vi har ju mjölkgård (kor) så det är kanske ändå inte är samma sak, korna mjölkar nog även om jag sitter inne med småbarnen :D

Kanske skulle få mig en ko eller två!:idea::rofl: Gubben min skulle nog inte bli sååå imponerad dock!
Då gjorde du en bra deal!:cool:
Jag ska nog ta bort annonsen på blocket och sätta ut den på tradera istället!:o

Du kan ju fråga honom, säg han får lov och stiga upp extra tidigt så han hinner mjölka innan han åker till jobbet :D:D:D

om det är någon som är intresserad av ett grått bettlöst träns från P*nnyp**akt i strl full kan ni väl PM:a mig! :D

Go´kväll! Jorå det går bra m Majsan, värrre med lilla svarta stumpan...Hon har fått fångkänning igen, det är så tråkigt. Det är nåt hela tiden. Hur går det för dig då? Har ni bestämt nåt?
Läggdax, dyngtrött...lägg ut l1an på tradera då du ju kan få ut mest av det;)
kramkram!

Asch, det rullar på hos dig hör jag.. Håller tummarna för att det blir bättre.
Neeej, jag vet ännu inte någonting! Avvaktar lite..
Jag lägger nog ut det där så jag kan sponsra hököpet lite.. Strulat med höbönder, våran vanliga leverantör har inget kvar! Så det var bara att öppna telefonboken i stort sett och börja ringa runt!:o
Vill du ha min entre biljett till eurohorse mässan i göteborg?:idea: Bäst att ha en fet plånbok med...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V