PMS:en Gud glömde

Sv: PMS:en Gud glömde

Inte under mensen, whoopsie... :D

Men tack så mycket! Då ska jag köra på och hoppas på en bättring så småning om.
 
Sv: PMS:en Gud glömde

Jag är inte ensam, vilken lättnad!

Efter jag fick barn för tio månader sedan får jag en jättedipp i samband med ägglossningen. Minsta lilla kritik har fått mig att krisa ihop totalt, tycka att jag är helt värdelös och allvarligt fundera på att slänga mig framför tåget för att någon dag senare må helt normalt.

Det tog ett tag innan jag förstod sambandet, funderade på förlossningsdepression o allt möjligt. Nu när jag (och min man) är förberedd blir det lättare att hantera, men är tufft ändå. Jag försöker mest härda ut eftersom jag ammar och inte kan äta något för det. ,

Hur hanterar du det?
Vissa månader är det hemskare än andra. :nailbiting:
 
Sv: PMS:en Gud glömde

Jag känner igen mig mycket väl. För ett år sedan sökte jag läkarhjälp, och fick ett helt nytt liv! Äter sedan dess Premalex en vecka i månaden, och har inte längre dessa dagar av nedstämdhet och överkänslighet. Det finns hjälp att få!
 
Sv: PMS:en Gud glömde

Det är nog ingen större fara men man brukar rekommendera att man tar det lugnare med yoga under mensen. Vissa saker som rotlås och eldandning ska man inte göra alls när man har mens men de ingår ju inte i den här övningen. Det som kan hända är att man får mer ont och kanske lite starkare blödning om man gör sånt under den perioden. Man får helt enkelt lyssna till sin kropp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp