"Plupp" till magplatta?

Lady_S

Trådstartare
Alltså "muttern" som man fäster läderremmen i för att kunna fästa en martingal i gjorden. Finns det någon som vet var man kan köpa en sån?
/Lady_S

Sv: "Plupp" till magplatta?

hmm, tappade sån plupp till mina skydd förut och det finns nog inte att köpa, du får nog köpa en ny magplatta istället :crazy:

Ja, vad jag vet finns de inte att köpa, men du kan lämna in plattan till en sadelmakare så kan dom laga den. Dom kan det mesta dom där... :p

Jag kan ju inte köpa en ny magplatta för att jag tappat pluppen! Då svarvar jag en ny själv... Det är ju helgalet om de inte går att köpa. :crazy:

Men om dom kan laga den så måste ju pluppen gå att köpa? Eller har de egen tillverkning? Hur som helst så får jag bara tag på en plupp så kan jag nog skuva dit den själv. ;)

hahah, har egentligen inget med tråden att göra men det lät bra gulligt nör du hade skrivit muttern :D

Jag har samma problem, har oxå tappat min "plupp" *jätte arg*

Dyrt att köpa en helt ny sadelgjprd för den sakens skull. Men jag löste problemet genom att trä tillbaka remmen i hålet så låses den där och man kan använda sadelgjorden ändå. Sitter som berget.

Nopp, utan plupp sitter det inte som berget. Min har nämligen lossnat...

Nej inte av sig själv, den sitter som berget om man trär tillbaka remmen genom hålet, så där pluppen skulle suttit "vänder man och trär tillbaka remmen genom hålet så den ligger dubbel.

Aaah! Nu är jag med! Jag får prova det. Om jag inte lyckas lösa det på något annat sätt. Jag vill ju ha en plupp där!

När dottern tappade pluppen till sin magplatta ringde jag till Börjes, vi hade köpt vår där. de har reservpluppar att sälja. Fick 2 st med posten ett par dagar senare, super smidigt.

Åh, vad glad jag blev nu! Tror inte att min är köpt på Börjes, men en plupp borde man ju få köpa i vilket fall. :) Är det samma gänga på alla magplattor tro..?

ring och säg att du köpt magplattan där då. Då kan de inte neka dig. Om de trilskas säg att du skall vända dig till KO.

Men det är ju lögn... Jag tror den är köpt på Hööks. Jag får ringa och gnälla på dem istället. :cool:

Liknande trådar

IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
928
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 186
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Septicemia
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar