Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Sv: Plugga hästens beteendebiologi och/eller hästens utfodring

Hade kommit in på foderkursen, men tackade nej då jag inte tror att jag har tid i år, har lyckas dra på mig lite omtentor på min ordinare utbildning som jag måste klara av först.
Tänker dock söka nästa år igen.

Läste på sidan nu, "kursen ges på distans med ett fåtal träffar". Någon som vet hur många träffar detta är? Och är dessa träffar obligatoriska?
Vill så gärna läsa något liknande detta, men helst "helt" på distans då jag bor i Norrland. Blir lite jobbigt att åka så långt söderut med häst och jobb och allt.
Nån som vet om det finns liknande utbildningar på enbart distans?

Det är tre helger man ska vara där. Och ja, de är obligatoriska. Och nej, tyvärr så finns inte någon liknande kurs helt på distans. Inte som ´jag vet om iallafall.

Jag såg att på foder kursen så var det 2 träffar, en i slutet på mars och en i slutet på maj i uppsala. typiskt. fast uppsala är närmre. Men tror nog att det blir svårt ändå. Jaja, jag får söka någon annan gång..

Jag sökte alldeles nyss till båda kurserna (lever på hoppet! :p). När får man veta om man kommit in, som reserv? Eller åtminstone sin plats i reservkö? Med tanke på att den ena kursen startar på måndag, så kan det ju vara bra att veta hur stor chans man har att komma in... ;)

Kl
Jag har sökt foderkursen nu!!! :banana: Hoppas jag kommer in!

OJ den kursen lär verkligen intressant. Men man är ju försent ute, börjar 14 januari ser jag.

Nej 17 mars står det.
Och man kan efteranmäla sig - jag frågade. :D

Försvann inlägget nu, där du direktlänkade till beteendekursen. Får maninte informera om det heller?
Kan du pm a mig den?

KL

Imorgon startar kursen! :bump::bump:Och jag vet fortfarande inte om och hur och när jag ska anmäla mig...:confused::crazy: Men kul ska det bli. :)

Har kommit in på foder kursen, men är även andra reserv på den utbildning jag vill läsa så jag kommer bara läsa foder kursen om jag inte kommer in på den andra utbildningen!;)

Om det ändå bara vore intresset det hängde på. ;) Jag har nämligen utöver dessa kurser tänkt läsa djur på bete (en annan distanskurs på SLU), en kurs om hedersrelaterat våld och eventuellt hundkursen som går på SLU. Utöver det pluggar jag heltid på lärarprogrammet och i mars levereras huset som vi ska bygga... Vi får väl se hur det blir. :cool:

Jag kommer att hålla tummarna för att huspaketet blir försenat! :devil: Nä... Kanske inte. Inte för att det är så kul att bygga hus, men det är kul när det väl blir klart! :cool: Ska ju själv flytta mitt under Hästens utfodring... Till ett hus utan internet, får väl se hur bra det går :D

Nu sitter jag mest o smider planer över vad mitt projektarbete ska handla om... Och så samlar jag mod för att ens våga åka till Uppsala... Förstår mig inte på alla mina fobier (social fobi, åka-vilse-fobi och nu den senaste = pluggafobi) :angel:

Jag ska också gå kursen om hästens utfodring!

*knapplån*

Puttar upp den här tråden lite! Har blivit antagen till Hästens utfodring som börjar på måndag, och undrar om det är någon/några fler som ska börja? Är ju flera i tråden som har sökt, men jag undrar vilka som har bestämt sig för att gå...? :)

jag ska!:)
Eller rättare sagt jag ska börja och se om jag hinner med, just nu är det så mkt annat på g!:crazy:
Hade gärna skippat dom obligatoriska träffarna i uppsala!:angel:

jag ska!:)
Eller rättare sagt jag ska börja och se om jag hinner med, just nu är det så mkt annat på g!:crazy:
Hade gärna skippat dom obligatoriska träffarna i uppsala!:angel:

Åh, vad kul! :) Då kan jag ju passa på att fråga dig om du har hunnit skaffa kurslitteraturen ännu? Det finns ju två "rubriker", den ena med obligatorisk kurslitteratur och den andra med referenslitteratur - ska man skaffa alltihop eller? :confused: (Referenslitteraturen är det jag syftar på mest, har svårt att hitta den som heter "Nutrient requirements of horses, 6th revised ed."? Var köper man den? :confused: )

(Referenslitteraturen är det jag syftar på mest, har svårt att hitta den som heter "Nutrient requirements of horses, 6th revised ed."? Var köper man den? :confused: )

Jag ska inte gå kursen men boken kan du köpa på Adlibris på internet.

Senast ändrad:

har ärligt talat inte haft en tanke på det, kanske skulle ta och kolla upp det!:angel:;)

Brukar inte bokus vara billigare och du slipper frakten som student?

/Camilla som också ska gå kursen

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur