Plötsligt stort saltbehov?

Grazing

Trådstartare
Någon som kan ha en aning om varför min häst plötsligt har fått ett stort saltbehov? Från att nästan aldrig sett den lille slicka på saltstenen så står han nu där ofta och slickar.

Han går på gräs, är fin i hullet och bra musklad. Pigg och glad under träningen osv. Visserligen har han svettats mycket under träningarna det sista med tanke på värmen men det är ju ingen större skillnad mot alla andra år.

Är rädd att han kan ha brister? Vad finns det för brister som gör sig uttryck i att slicka på saltstenen?

Detta gäller både mineralsten och vanlig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 931
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 224
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 426
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka