Plötsligt hög puls och andfådd trots vila.

Aliche

Trådstartare
Står/sitter still på jobbet där det är otroligt lugnt idag, tom tråkigt när jag plötsligt känner att jag hör min egen puls i öronen och jag ser genom min tjocka stickade tröja hur mitt hjärta slår. Känner mig lätt andfådd och lite "tjock" i huvudet lite lite yr också.. När jag tar min puls ligger den mellan 102-110 slag/minut vilket den inte gör annars.
Nu försöker jag sitta ner så mycket jag kan och ta det lugnt och nu efter ca 30 min har pulsen gått ner lite och ligger nu nånstans mellan 96 och 100 slag. Men jag hör fortfarande pulsen i öronen och hjärtat slår mycket hårdare än vanligt.
Jag är fullt medveten om att jag borde ringa 1177 men jag är ensam på jobbet hela dagen och det känns inte helt okej att prata med sjukvårdsupplysningen med kunder närvarande. Jag känner mig inte svimfärdig eller så men inte som vanligt.
Jag har haft sånt här innan också men det var ett tag sen, någon som känner igen sig och har nån idé vad det kan vara? FYI så ska jag ringa sjukvårdsupplysningen när jag slutar men det är över 2 timmar kvar så jag vill bli lugnad med information nu :)
 
Läkemedelsinducerad hjärtklappning? Jag och min kompis (i en fantastisk empirisk studie ;) ) får båda hjärtklappning av venlafaxine och jag får även det lite av cymbalta.
 
Det enda läkemedel jag har är en Nuvaring som jag haft i över 3 år (bytt ut den var 4:e vecka såklart :) ) och ventomil (?) astmainhalator. Men inhalatorn tar jag morgon och kväll och har gjrort i 2 veckor utan symptom så jag tror inte det är det tyvärr.
 
Det enda läkemedel jag har är en Nuvaring som jag haft i över 3 år (bytt ut den var 4:e vecka såklart :) ) och ventomil (?) astmainhalator. Men inhalatorn tar jag morgon och kväll och har gjrort i 2 veckor utan symptom så jag tror inte det är det tyvärr.
Darrningar och hjärtklappning står med som en biverkling enligt 1177 http://www.1177.se/Jonkopings-lan/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Ventoline-Diskus/
"En del personer som använder medicinen kan till exempel få biverkningar som darrningar eller hjärtklappning, särskilt i början av behandlingen. De här biverkningarna brukar försvinna när man tagit medicinen en tid. "

(och det hette ventoline ;) )
 
Fantastiskt att jag inte kan stava min egen medicin rätt...:) men borde inte biverkningarna ha uppkommit när jag började med den inte nästan 3 veckor efter, och jag tog den i morse vid 8, känns så knasigt att det kommer huxflux nu. Sen har jag haft det här innan jag börjar med ventolinen också. Det är mystiskt det här, det har fortfarande inte släppt och så fort jag måste resa mig och hjälpa en kund så blir det mycket värre.
 
Biverkningar kan dyka upp lite när som är min erfarenhet.

Men det är väll bra om du pratar med sjukvårdsupplysningen så fort du får tillfälle.
 
Vad bra att veta att dom inte behöver komma med en gång, nu känner jag mig mycket lugnare för det känns väl mest logiskt att det är det och inte nåt annat :)
 
Står/sitter still på jobbet där det är otroligt lugnt idag, tom tråkigt när jag plötsligt känner att jag hör min egen puls i öronen och jag ser genom min tjocka stickade tröja hur mitt hjärta slår. Känner mig lätt andfådd och lite "tjock" i huvudet lite lite yr också.. När jag tar min puls ligger den mellan 102-110 slag/minut vilket den inte gör annars.
Nu försöker jag sitta ner så mycket jag kan och ta det lugnt och nu efter ca 30 min har pulsen gått ner lite och ligger nu nånstans mellan 96 och 100 slag. Men jag hör fortfarande pulsen i öronen och hjärtat slår mycket hårdare än vanligt.
Jag är fullt medveten om att jag borde ringa 1177 men jag är ensam på jobbet hela dagen och det känns inte helt okej att prata med sjukvårdsupplysningen med kunder närvarande. Jag känner mig inte svimfärdig eller så men inte som vanligt.
Jag har haft sånt här innan också men det var ett tag sen, någon som känner igen sig och har nån idé vad det kan vara? FYI så ska jag ringa sjukvårdsupplysningen när jag slutar men det är över 2 timmar kvar så jag vill bli lugnad med information nu :)

Kanske lite sent att svara nu men i alla fall. Det låter lite som ångestattack. Kan det vara något sådant?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: Exile
·
Gravid - 1år Dottern 7,5 månad låg på min säng och jag skulle hämta hennes tandborste. Stannar till i dörröppningen och tittar så hon inte är så...
2
Svar
21
· Visningar
3 352
Senast: cherie
·
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp