Plötsligt en dag!

Lupin

Trådstartare
Plötsligt en dag vaknar man upp och upptäcker att man är fembarnsmamma. Och det är helt underbart! Fem barn mellan 3 och 8 (tre killar och två tjejer) får en verkligen att känna att man lever, på de mest fantastiska sätt. :)

Sv: Plötsligt en dag!

Visst är det härligt med de där stunderna av insikt? Ibland undrar jag vad som hände, och hur jag någonsin INTE kunde ha barn. :)

Jag har ju fått tre nya barn på köpet och allt fungerar superbra, inkl med barnens mamma. :)

Alla fem barnen trivs jättebra ihop och det märks att det är utvecklande för allesammans. Och det är förvånansvärt enkelt att ta hand om fem istället för två, men så har allt flutit på ända sedan dag 1. :love:

Det är bra när man kommer upp i ett antal så de börjar roa varandra. Våra barn slåss och bråkar från morgon til kväll och vi är helt slut på kvällarna.

Men här en morgon lekte storebror med lillasyster och jag bara.... satt och avnjöt en lång frukost med morgon-tv. Ibland så. Dessa stunder får gärna återkomma...

Ja, det spelar nog en stor roll att de alltid har någon att leka med samtidigt som de leker väldigt bra allihop med. Lite småkiv förekommer såklart, men ändå mindre än vi hade räknat med.

Kanske kan spela in att min blivande sambo och jag är väldigt lika varandra, har typ exakt samma syn på barn och barnuppfostran och är otroligt samspelta vad det än handlar om?

Jag förstår att du njuter av de lugna stunderna och de blir säkert fler med tiden. :)

Vad härligt att du hittat kärleken igen! :love: Och blev fembarnsmamma på köpet :D

Hur har det gått för din store son med sin sjukdom, undrar jag ibland (följde din tråd om den)? Känn dig inte forcerad att svara, om du inte vill! Jag hoppas i alla fall att det är så bra det någonsin går :)

Jag har ju fått tre nya barn på köpet och allt fungerar superbra, inkl med barnens mamma. :)

Alla fem barnen trivs jättebra ihop och det märks att det är utvecklande för allesammans. Och det är förvånansvärt enkelt att ta hand om fem istället för två, men så har allt flutit på ända sedan dag 1. :love:

Men så underbart! Man ska aldrig ge upp hoppet om kärleken. Jätteglad för din skull!

Vad härligt att du hittat kärleken igen! :love: Och blev fembarnsmamma på köpet :D

Hur har det gått för din store son med sin sjukdom, undrar jag ibland (följde din tråd om den)? Känn dig inte forcerad att svara, om du inte vill! Jag hoppas i alla fall att det är så bra det någonsin går :)

Tack, alltsammans är jättehärligt. :)

Sonen behandlas numera med Metoject = cellgift via subkutana injektioner istället för tabletterna. Cellgiftsbehandlingen ser ut att ha den verkan som eftersträvades, dvs bromsa upp förloppet, så för tillfället är det så bra det kan vara, med tanke på omständigheterna, vad gäller hans sjukdom och behandling.

Men så underbart! Man ska aldrig ge upp hoppet om kärleken. Jätteglad för din skull!

Japp, det är helt fantastiskt. :love: När man minst anar det träffar man sitt livs kärlek och man bara Vet, eftersom båda känner exakt samma sak. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 726
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar