Plötslig sveda/bränna i gommen

Lycanthrope

Trådstartare
Jag tog en bit sockerkaka och fick plötsligt (i samband med ätandet) en rejäl bränna/sveda bak i gommen och även längst bak på tungan, där den svänger nedåt. Kakan fastnade lite lite där bak innan den gled vidare.

Det var inget märkligt i kakan förutom lite pastafärg (den skulle ju ha rolig färg :p).

Har inte ätit något märkligt idag och kände inte av något innan.

Kommer jag dö nu? :o
Känns verkligen jätteobehagligt :crazy:

Hur får jag bort det? Provade att äta lite yoghurt, hjälpte inte. Dricker vatten, hjälper inte. :crazy:
 
Sv: Plötslig sveda/bränna i gommen

Hade en "känsla" av den där sockerkakan i halsen.

Börjar bli lite bättre nu efter att jag småätit av allt möjligt jag hittade i kylen.

Kan pastafärgen ha gjort något lustigt med kakan? :crazy:
 
Sv: Plötslig sveda/bränna i gommen

Har du ätit av pastafärgen utan problem tidigare? Låter ju som en allergisk reaktion. Du har inga allergitabletter hemma att ta?
 
Sv: Plötslig sveda/bränna i gommen

Ja, jag brukar ha sådan färg i muffins, tårtor mm utan problem.
Det var en ny nyans jag provade idag men har inte reagerat tidigare.

Det känns mycket bättre nu efter att ha ätit massa annat och druckit mycket vatten, men lite av känslan är kvar.
 
Sv: Plötslig sveda/bränna i gommen

Det kan inte ha blivit en klump av bakpulver som gick sönder precis där? Det har hänt här hemma när barnen har hjälpt till att baka och det är verkligen ingen mysig känsla att få rent bakpulver i halsen...
 
Sv: Plötslig sveda/bränna i gommen

Det kan det ju kanske ha varit :o

Blev så nojjig efter den otroligt obehagliga känslan där bak, men när sambon provsmakade märkte han inget. Jag hade nog otur. :p
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 770
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 132
Senast: Belethien
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 210
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp