Plötslig reaktion på löptikar?

vallhund

Trådstartare
Liten bakgrund: Leon 8,5 år hade det inte optimalt under tiden då jag var sjuk o inte kunde ha honom hemma, detta var närmare under 1,5 år. Han var nästan iväg till ett nytt hem när jag fick möjlighet att ta hand om honom igen (januari -15).

Han har kissat inne några gånger, inga mängder o bara i soffa säng, detta har jag trott berott på stress.
Efter @Malibu_Stacy s svar till någon annan häromdagen ang liknande problem har jag tänkt boka tid för att kolla ev urinsten. Skvättandena var borta i flera månader men så hände det igen häromdagen. Senaste tiden, drygt 9 dagar har han grävt sig ur hundgården 4 ggr o upphittats långt hemifrån, värst var det när han lyckades smita både i söndags o i måndags. Samtidigt har han varit rastlös o pipig o sett så där "koocko" ut i blicken. Beteendet är helt nytt, med tanke på åldern, kan det finnas samband med ev prostataproblem?
Tankar, erfarenheter?
(Ja jag skall boka tid för seniorkoll).

Till att börja med skulle jag inte ha hunden i hundgården för än den är 100% rymningssäker. Han är ju en risk både för sig själv och andra om han är ute på egen hand på det viset!
Du behöver inte vara orolig, tills det är löst får han vara i långlina när han är ute. Hålen är igenfyllda o jag väntar på att en granne har tid att komma o hälla på cement så det blir idiotsäkert. Så idiotsäkert det nu kan bli när det är levande varelser det handlar om. Normalt sett har haan fri tillgång till inne/utevistelse via hundlucka eller öppen dörr.

KL
Blev fel i TS, Len var i diasporan under ca 4,5 månad under 2014, sedan januari 2015 är han hemma igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka