Plötslig mjäll av stress

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 251
P

prallan

kommer det inom någon timme eller kan det ta ett dygn? Vår Pinscher är nu i em full med mjäll, igår var han borta/bortsprungen i tre timmar, kan det hänga ihop?

Det kan det absolut göra. Hudreaktioner i samband med stress är inte ovanligt. Min egen stressrodnar och blir helt röd i huden över hela kroppen när han blir stressad, även röd i ögonen.

Inte helt ovanligt :) Min ena heeler fick lätt stressmjäll när hon var valp/unghund efter vissa tillfällen som var lite extra jobbiga och kunde då mjälla extremt några timmar, för att sen försvinna lika fort :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 295
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
802
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 482
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31