Plönninge

L

Loula

Hej.
Jeg søger info om terrænbanen i Plönninge (Föreningen Plönningeryttarna).
Der går 90 klass og 1* klass men ingen 100. Overvejer at melde den 1*...

Men er den 1* bane meget teknisk? Er der mange kombinationer og smalle? Eller er det en ok/let 1* ???

På forhånd tak - fra Danmark :laugh:

Sv: Plönninge

HEj

Dehar ju inte haft *igt där mer än en gång och det var när det gick breeders.
Kommer de använda samma bana så är den inte jätte teknisk. ´
Det enda som ställde till problem var 2 smal hinder som stod på böjt spår.

Tak for info... hvis andre har flere kommentarer, er de meget velkomne!
Vil gerne høre fra alle jer, som har redet banen. På forhånd tak :)

Hej.
Jeg søger info om terrænbanen i Plönninge (Föreningen Plönningeryttarna).
Der går 90 klass og 1* klass men ingen 100. Overvejer at melde den 1*...

Men er den 1* bane meget teknisk? Er der mange kombinationer og smalle? Eller er det en ok/let 1* ???
På forhånd tak - fra Danmark :laugh:

Vad bra att du åker dit och rider där... vi åker till Haslev och rider 100. :idea:
Då behöver jag inte ha dåligt samvete för litet antal starter hemma i Sverige. :laugh:

Vi er mange danske ryttere som synes at de svenske stævner er langt bedre end de danske... så når vi kan, så starter vi i Sverige :o
Held og lykke i Haslev.

Vi er mange danske ryttere som synes at de svenske stævner er langt bedre end de danske... så når vi kan, så starter vi i Sverige :o
Held og lykke i Haslev.

fast det beror på vad man vill ha. Vi vill ha terrängbanor med typhinder, det har ni i Danmark. Det är vi dåliga på här :idea:
Banorna i 90 och 100 är betydligt enklare i Sverige. Däremot är banhoppningen svårare här. Sen att ni har små startfält = korta dagar passar oss.

Senast ändrad:

Det kommer an på hvilken steder i DK man starter.

Haslev er en super let bane i både 90 & 100 klasserne, men synes ofte at terrænbane i 100 cm er svære i DK.

I sverige er banerne mere tekniske og DK er de mere gammeldags og robuste.

fast det beror på vad man vill ha. Vi vill ha terrängbanor med typhinder, det har ni i Danmark. Det är vi dåliga på här :idea:
Banorna i 90 och 100 är betydligt enklare i Sverige. Däremot är banhoppningen svårare här. Sen att ni har små startfält = korta dagar passar oss.

Nä ni är skåningar , ni vill ha gammaldagsa banor :rofl:

Nä ni är skåningar , ni vill ha gammaldagsa banor :rofl:

Ja :idea:

fast jag håller inte med natasja riktigt. Naestved är gammeldags typ Trossnäs fast mer kuperat och mer äng.
De andra har spetsar/gravar/bankar/smalhinder etc ofta flera i varje klass vilket vi def inte har här hemma. De har ofta låga spetsar, bankar etc men det anser jag vara bra för unghästarna. :idea:
Nu pratar jag om Haslev och Söborggård.

Sen däremot tar man mycket lättare på saker & ting. Herregud hoppbanan precis intill dressyrbanan som i Haslev hade aldrig gått hem här. :p

och ponny och häst får träffa varandra :eek:

Det er rigtigt instillingen er anderledes i DK.
Vi er ikke vant til så fina forhold som i sverige :D I dk er det normalt at hoppningen er ved siden dressyren som Anette siger. Og at fremridningen er i en haga eller lignende ;)
Det tager man ikke så tungt.

Det er derfor mange danske ryttere fortrækker sverige, da forholdene er bedre og især underlaget i terrænet.

intressant också att banhoppningen är enklare. Består ofta av fler upprättstående men är alltid fler språng än i S. :laugh:

Kolla in min Facebook ang hinder i Plönninge

Liknande trådar

Islandshäst Jeg har en skøn skøn vallak efter Flaumur frá Sydri-Gröf. Her er han: Jeg ville rigtig gerne se nogle billeder af jeres Flaumur...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Fjeld
·
E
Trav Hva er det som får folk til å gjøre noe så bestialsk som dette???:devil: Tatt ut fra Dansk Trav og Galop Amatørkusk anmeldt for...
Svar
7
· Visningar
2 136
Senast: Erikaoghestene
·
Fälttävlan Hejsa Min ene häst cavall bliver 17 år i 2008. Han har gået en masse tävlingar til og *** i fälttävlan. Jeg har ikke redet ham i...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: prins_rollo
·
Avel Det har redan varit fölchampionat på BlueHors i Danmark. Vi har ju en några av dessa danska hingstarna i avel i Sverige. Extra...
Svar
7
· Visningar
1 715
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka