Plocka upp skit?

Kan bara hålla med dig. Självklart plockar man upp. Även på vintern.

Jag plockar för det mesta upp, och med för det mesta menar jag alltid i bostadsområden (där jag oftast blir tvungen att klättra ned i diket och plocka upp) och aldrig då vi är i skogen eller går på ån t.ex. Eller om det är ett vildvuxet dike, så jag hör nog till dem som gör att det sprätter hundskit på kommunens visir :o Tycker i alla fall att de flesta hundägare här på området är duktiga med att plocka upp skiten - fast sedan då snön smälter på våren brukar man i och för sig se att hundägarna kanske inte var så duktiga heller...

Jag plockar up, men inte mitt ute i skogen,. Det är skönt att ha rent samvete när man läser lokalblaskan med arga insändare om all hundskit - det är äckligt!

Jag plockar självklart upp det om jag är på sådana ställen där det är otrevligt med skit liggandes.Men om jag är ute i skogen,så gör jag det faktiskt inte.

Den yngre bajjar aldrig i skogen, för hon hinner alltid göra det innan vi kommer dit. Och skulle den äldre göra det så plockar den yngre upp åt mig :crazy: *uäck*

Mycket sälla nmen vi bor på landet och oftat sätter han sig i skogen. Men vi har en som går för bi oss med sina hundar och någon av dem har skitit precis framför våra brevlådor... Det är inte så trevligt...
Vi har även en grusgrop där det är vatten i botten där många antar att det är bad... Vilket är förbjudet men ialla fall, där uppstår ett intressant problem, folk plockar upp efter sina hundar och slänger platspåsen i skogen... Hur man nu tänker då? Jag har även fått utskällning av en tant för att jag lät våran hund bada där... Det var så otrevligt när andra människor badade där... Och hon skulle minsan kontakt markägaren... Ja gör det svarade jag, jag är hemma om en kvart... ;)

Ett förtydlignade... Jag plockar alltid upp när jag är på sådan ställen där det behövs, typ stan, bebodda områden, klubban osv... Så helt oansvarig är jag inte...

Ett inflikande bara: var inne på vovve.net för ganska länge sen och kikade lite. Det visade sig att folk brukade gå in på andras tomter och slänga sina skitpåsar i deras soptunnor! :eek: Är det ok bland hundägare att göra så? :confused: Nu framgick det inte om det var på landet där alla känner alla och det inte finns bajstunnor uppsatta eller inne i stan men ändå..

Jag plockar alltid upp det och är väldigt irriterad på att det inte finns några soptunnor att slänga påsen i!

När man måste plocka upp efter sin hund så borde kommunen se till att det finns tillräckligt med soptunnor att slänga det i... :mad:
Ibland är dock vovven så lös i magen så jag inte får upp det. Lite pinsamt när folk ser att hunden sätter sig och skiter och man inte tar upp det. På håll syns det ju inte att hunden är skiter rinnande :crazy:

Ja, jättejul! :mad: Fin idé att dölja skiten med snö eller löv, så man intet ont anande kliver i den utan att ha en chans att undvika det! Säg som det är, du döljer skiten istället för att plocka upp den så ingen ska se att det är "din" skit. :smirk:

Ja, i det stora hela.. Nån gång har jag dock missat att lägga nya påsar i jackan och då varit långt hemifrån... :o ..Ingen annan hundägare i sikte heller så att man kunde be att få låna en påse... Det som stör mig är att många inte plockar upp efter hundarna här så när jag ska gå ned i diken och plocka efter min hund så får jag så gott som alltid gå i andras hundskit...

Alltid i stan så klart, på landet och i skogen får det allt ligga kvar.

Jag plockar upp...

Händer ofta att folk låter sina hundar skita utanför våran tomt, utan att plocka upp! Det är vidrigt :crazy:

Åhh, jag känner igen mig!
Nova har ganska lätt stressad mage och det är inte helt sällan den påverkas av bara en promenad...
Som du säger, det kanske bara är "skrap-bart" inte "upp-plock-bart"... Äckligt....
Men det ser ju inte folk som står en bit bort, så jag brukar försöka krafsa upp det utan att spy.... Bläk!

Jag plockar upp efter min vovve. Tycker det också att det är äckligt med allt bajs som ligger över allt även fast jag har hund själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 907
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 497
G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 369
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar