Plocka upp skit?

aemaria

Trådstartare
En stilla undran bara.
Plockar ni upp skiten efter era hundar?
Jag kan inte med ord beskriva hur vedervärdigt äckligt jag tycker att det är
med hundskit som ligger i drivor längs vägar, gångvägar m.m
Jag kan förstå att man låter bli att ta upp om ens hund bajsar i skogen.
Men på en väg där folk hela tiden passerar? Är det så svårt att böja sig ner och plocka upp?
Detta fenomen blir ju desto tydligare om vintern då skiten verkligen syns mot den vita snön.
Och här där jag bor verkar hundägarna hopplösa - det är hur mycket skit som helst. Blä!

//a

Ja jag plockar upp. Ja jag kutar ut i snön och får snö innanför lågskorna som smarta jag tagit på mig eftersom att hundar bara ska kissa, åsså bajjar de också :devil: Fast ibland... Om de går tillräcligt långt ned i diket och det är lite buskar och så, då pulsar jag faktiskt inte ut om snön är 3-4 dm djup...

Jag har inte ens lösa skitpåsar i fickan utan jag tar med mig hela rullen eftersom att det blir att plocka en 6 ggr per dag. Dessutom har jag en rulle i varje jacka som jag använder för att slippa stå där som ett fån.

Det gjorde jag här om dagen. Jag satt på mig stadsjackan och skulle bara ut och pinka Lilla som självklart lägger en stor och rykande hög precis utanför huset. Jag hoppas att ingen såg mig när jag pilade iväg upp igen för att hämta en påse och ta upp det. Tänk om ngn såg mig när jag lämnade högen, men inte att jag gick tillbaka och tog upp den?? :confused:

jag bor inte på landet, så jag är så illa tvungen att plocka upp. såvida de inte skiter i buskarna då... då tycker jag att det är onödigt.

I stan eller där det bor folk plockar jag alltid upp. Här på landet gör jag det inte, om det inte är så att hundarna lägger en landmina där folk (typ jag) riskerar att trampa i den. Då brukar jag putta bort det.

Nåt jag retar mig på är vissa grannar som inte tar bort efter sina hundar då de bajsar på vår uppfart eller på stallplanen. Okej att de flesta har hundarna springande lösa när de promenerar och eftersom alla grannhundar är kompisar så är det inte hela världen om de skuttar in på någons tomt eller gårdsplan. Men man har ju koll på sin hund och ser var den sätter sig. Och sätter den sig utanför någons dörr så får man väl se till att ta undan :mad:

Jag håller med dig om att det är såå förbannat äckligt när snön töar bort och all skit kommer fram :mad: :mad:. Själv plockar jag upp efter min hund om hon inte ränner in i skogen där man som människa inte kan komma igenom då? :angel: *L* Men jag skulle inte lämna det där folk kan trampa på det, förutom i morse då jag fick gå in med vovven och samtidigt hämta en pås edå jag glömde ta med det! *skäms* :o Men det var väl tur att vi var på baksidan av vårt hus då hon satte sig. nu har jag i varje fall tagit upp det och sagt vad jag tycker om alla hundägare som inte tar upp efter att hunden varit på toaletten. :devil: :devil:

jag plockar upp om jag vet att någon annan kommer att se det eller störas av det, men kutar min hund långt ut å en äng som han oftast gör så kan jag inte påstå att jag skuttar efter i 3 m djupsnö och tar med mig bajset.

Efter att ha jobbat med gräsklippning/röjning på kommunen ett antal säsonger så JA!! Det är ganska äckligt att röja i en hundskit som göms i högt gräs.
Jag blir fullkomligt allergisk på folk som resonerar att högt gräs=ingen går där.
Nu när vi har skaffat hund själv så är jag väldigt noggrann att ta upp efter henne, kanske inte ute på en åker/i skogen men annars så gör jag det. :)

plockar alltid upp...

förutom i skogen... har en sån hund som springer så långt i skogen som det går och bajsar, så i snårskogen går inte så mkt människor :D

Jo, om jag kommit ihåg ficklampan! :idea:
Finns så mycket småbarn här så det är fräschast att plocka upp även där man tror ingen kommer gå :)

Själklart plockar jag upp. Inte inne i skogen dock men om det är motionsspår eller liknande plockar jag upp även där. Fast visst.. jag kan ju säga att jag helst hade sluppit det.. Det enda negativa med att ha hund... det och att min lilla valp tycker att gödselstan är väääldigt rolig att leka i :crazy:

Jag kan erkänna att ja inte brukar plocka upp. Iförsjej så är jag inte ute med hunden speciellt mycket eftersom min mamma oftast är ute med henne.
Men förra gången så tänkte jag faktiskt vara duktig och ta upp men det slutade med att jag tappade påsen på mig själv och hela jag luktade skit känns inte som jag vill göra ett försök till.
Sen är min hund mycket duktig och bajsar i dikena där människor faktiskt inte borde gå.
Annars lägger jag snö eller löv över = ) visst är jag duktigt?.. försöker faktiskt med något iallafall.
*stolt*= )

Jag plockar upp i tätbebyggt område ej i skogen om hon i inte skiter på en stig eller en väg , men oftast springer hon in i skogen och gör nr2.

Jag plockar alltid upp om det inte är inne i skogen. Plockar även upp på vissa lägdor - det går ju folk där (=jag :D) När jag hade valp i lägenhet var det ofta bråttom som det är med valpar, fort ut, och sedan står man där utan påse :o Då var det bara att gå in med valpen och sedan springa ut med påsen och hoppas att ingen sett. Det hände att det var så mörkt att jag inte hittade högen, då gällde det att gå försiktigt och använda näsan ordentligt :crazy:

Sen är min hund mycket duktig och bajsar i dikena där människor faktiskt inte borde gå.

Det är just detta resonemang som jag är allergisk emot.
JO, till slut så kan det gå någon stackare där som ska röja diket på sommaren (i varje fall i min stad).
*Splatch* och sen så har man hundskit på visiret, i ANSIKTET och på kläderna. Inte trevligt vill jag lova. :crazy:
Så tänk ett steg längre nästa gång ni inte tar upp skiten efter er. :p

Visst plockar jag upp, skulle aldrig tveka till att inte göra det. Har just sista dagarna gått här och svurit över alla högar som ligger överallt. Nu när det är snö så syns det ju mer samt att hundarna skiter ute på gångvägarna då flera inte vill gå ut i djupsnön :mad:
Men visst fuskar jag själv ibland, men det är bara när jag har kommit iväg en bit och går i stora skogen !

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 907
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 497
G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 369
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar