Alexandra_W
Trådstartare
Donnan ska avmaskas nästa vecka egentligen. Dock så åkte hon på boxvila i torsdags, och får därför pleg varje morgon för att hjälpa henne hålla sig på mattan lite.
och där nånstans ringde det en klocka att jag läst/hört ngt om att pleg interagerar med en hel del andra preparat, inkl avmaskning.
Kollade i Fass, och mycket riktigt.
Ur FASS:
Interaktioner
Fentiazinderivat kan interagera med ett flertal farmaka, bl a muskelrelaxantia, t ex suxameton, avmaskningsmedel och insekticider av typ organiska fosforföreningar, piperazin, analgetika och narkosmedel.
Mina frågor är alltså:
Kan det interagera med alla maskmedel eller bara vissa typer? (Tänkt använda moxidectin)
Hur länge efter senaste dos pleg kan man avmaska?
VAD kan hända om man 'blandar'?
och där nånstans ringde det en klocka att jag läst/hört ngt om att pleg interagerar med en hel del andra preparat, inkl avmaskning.
Kollade i Fass, och mycket riktigt.
Ur FASS:
Interaktioner
Fentiazinderivat kan interagera med ett flertal farmaka, bl a muskelrelaxantia, t ex suxameton, avmaskningsmedel och insekticider av typ organiska fosforföreningar, piperazin, analgetika och narkosmedel.
Mina frågor är alltså:
Kan det interagera med alla maskmedel eller bara vissa typer? (Tänkt använda moxidectin)
Hur länge efter senaste dos pleg kan man avmaska?
VAD kan hända om man 'blandar'?