"PlåtSven" Andersson..

Grängesberg

Trådstartare
Fick nyss höra att "Plåt Sven" Andersson har somnat in efter en tids sjukdom.

Mycket tråkigt, vi hade en hel del spännande diskussioner när jag handlade i hans affär, "ridmänniska" som jag är.. ;)

Mitt allra varmaste deltagande till hans familj och hästar..

Senast ändrad:
Sv: "PlåtSven" Andersson..

Så tråkigt!
Tänker på hans närmaste och beklagar sorgen!

Så sorgligt.
Trav-Sverige är onekligen en profil mindre nu.

Hans "mentaldagar" (då han lät hästen flera gånger i veckan själv gå precis vart den ville -i flera timmar i grimskaft- för att den skulle få känna att den var med och bestämde om träningsupplägget ;)) visar vilken härlig människa Plåt-Sven var.
Hans resultat är häpnandsväckande. :bow:

Så sorgligt.
Trav-Sverige är onekligen en profil mindre nu.

Hans "mentaldagar" (då han lät hästen flera gånger i veckan själv gå precis vart den ville -i flera timmar i grimskaft- för att den skulle få känna att den var med och bestämde om träningsupplägget ;)) visar vilken härlig människa Plåt-Sven var.
Hans resultat är häpnandsväckande. :bow:

Håller med varenda stavelse....

R I P Sven :(:(

Han var mannen bakom kända hästar som bla. Seth Bowl och Lord Capar.

Usch så tragiskt :cry:
En stor hästkarl har gått ur tiden.... :(

Sven S E Andersson, i hela travsverige mer känd som ”Plåt-Sven”, har efter en tids sjukdom gått ur tiden.

Rommeamatören hade en förmåga att så gott som varje år plocka fram en unghäst av hög klass och många är de stjärnor som selats ut i stallet i Björsjö utanför Ludvika, den senaste i raden Baron Lux.

Genom åren tränade Sven hästar som Sethsuit, Seth Bowl, Calypso Capar, Seth Amok, Gale Capar, Lord Capar med flera.
Sven S E Andersson blev 77 år gammal.

Travsverige har förlorat en stor man!
R.I.P Sven

Hade han inte Calvin Capar också??

Tråkigt när travet blir en färgstark profil fattigare... :(

En profil vi kommer att sakna på travbanorna har gått ur tiden. Jag träffade Sven på en föreläsning en gång och han var en härlig person att lyssna till.

Vila i frid.

*Kl*
Har inspireras av honom i många år och är med sorg vi hörde att han var sjuk och nu att kampen var över. Vila i frid

Synd att fler inte fick ta del av hans träningsfilosofi och metoder.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 436
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar