Plastträns på ponnyhoppning

Idaaugust

Trådstartare
Är det någon som vet om det är okej att tävla i ett plastträns i en lokal ponnyhoppning? Hittar inget svar på det i tr och vill inte direkt komma till tävlingen i ett plastträns om jag inte får tävla i det ;)

Sv: Plastträns på ponnyhoppning

Står inget i tr lll om tränsets material, är nog pga att det finns så många syntet produkter nu, som T ex tekna, wintec osv som ser ut som läder.
Har dock inte läst igenom hela tr, bara utrustning delen.

Sv: Plastträns på ponnyhoppning

Om jag inte minns fel så är det tillåtet i hoppnig men inte fälttävlan (terrängdelen). Som Buck skriver - står det inget om material i TR så är det ok. Min dotter har i alla fall startat i hoppning på ponny med (gul) platsmartingal och det gick bra.

Fick en gång påpekande när hon hade plastmartingal på en terrängtävling (klubb). Men om jag inte minns fel så var plastträns inte ok enl TR fälttävlan men att det inte stod något om martingal.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Rider ni med snokrem?