Plaststigbyglar...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 465
C

CaBang

De gråa plaststigbyglarna från H**ks, någon som har sånna? Är de bra?
Är det likadana som flera i världscupen i hoppning har, fast att de de har är svarta?!

Sv: Plaststigbyglar...

Jag har ridit med sånna några gånger. >Gillar inte dom riktigt. Tycker skänkeln blir stadigare med metallstigbyglar. De i plast väger ingenting... men det är väl mest en smaksak. :P

Jag har sådana stigbyglar och tycker dom är bra
att rida i. Dom är kraftiga och rejäla fast dom är lätta.
Men nu tävlar ju inte jag utan är en enveten fritidsryttare.
Dom funkar kanon åt mej i allafall.

Dom som eliten har är från butet, och dom är inte alls lätta! Och så kostar dom 2800,- eller nåt sånt...

Okej, någon som säljer sånna över internet?

Vi har de från Hööks på vintern, är så skönt att de inte leder kylan rätt upp i tassen.. Men det är nog lite lättare att fastna i dem om olyckan är framme, så jag kör mest med säkerhetsstigbyglar i metall...

Equinet.se säljer butets för 1730 -
1470.jpg

Jag har sånna svarta från butet, dom är UNDERBARA. :love: Dom är mkt bättre än Sprenger. Iallafall enligt mig :)

Jo, men jag menar de helsvarta, de som typ Robert Whitaker har...

Nä, inte bara. Det finns många olika sorter. Skulle tro att de vanligaste är Prestiges. Jag har från Equipe och de är underbara! Nu ligger mina par sprenger i garderoben! Eftersom de är så lätta är risken mycket mindre att tappa stigbyglarna. Alltså inte fastna, utan glida ur av misstag. De som jag har är mjuk plast i också så att de flexar precis som sprengerstigbyglarna. :love:

Hart svarta plastisar från hööks på vintern, tycker att de är suveräna, har lättmetall stigbyglar det övriga året, gillar inte tunga stigbyglar :crazy:

köpte sånna åt min polare i julklapp förrförra året, dom är skitbra på vintern, slipper man frysa om fötterna, annars är det ledade som gäller..

Ingen som vet vart man kan köpa de hel svarta från Butét via internet?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat