• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare otg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 215

otg

Trådstartare
Tanken är att jag och min stor häst ska snart ut på vår första lokala tävling (LB:2) och jag undrar då om man ska ha plastrong? Brukar ni rida med plastrong eller kör ni bara med en tävlingstopp?

Jag hade skjortbröst förr men köpte för några år sedan en tävlingstopp med snygg krage så nu det sista hade jag bara den under kavajen.

Har inte heller haft plastrong på år och dagar! Har en tävlingstopp i "prickmönstrat" tyg, i "vaniljvitt" från KL sedan flera år tillbaka. Tycker mest plastrong är en klumpig strypsnara.

Plastrong är obligatoriskt här i Dk s0 rider alltid med det. Men hade hellre haft en snygg top, plastrongen blir aldrig så fint knutet iaf...

I fälttävlansdressyren är plastrong obligatoriskt från 1* nivå, så jag behöver köpa en nu. Annars är det ju väldigt praktiskt med en snygg tävlingstopp.

Liknande trådar

Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
109
Senast: Fiorano
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 417
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: Fiorano
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka