Plastkant till skottkärra?

Houdinie

Trådstartare
På förra stallet hade vi plastkanter fastspända på skottkärrorna så att man kunde lasta mycket mer. Nu skulle jag vilja köpa sådana till nya stallet, men hittar dem inte.

Någon som förstår vad jag menar och vet var de finns!?

Sv: Plastkant till skottkärra?

Ingen aning, men om du hittar så skriv, för det vill jag också. Såå tråkigt att ibland behöva gå flera runder till gödeslstacken!

I ett stall där jag hade min häst förut hade de gjort sådana ramar hemma. Vi använde dem dock bara när vi hämtade löshalm, men de lär ju gå att använda vid mockning också.

Bara 4 lite bredare brädbitar. Väldigt simpelt, men bra!

Men det är ju bara ta tre lite bredare plåtbitar och svetsa fast i kärran? Så har vi gjort med våran kärra här hemma och det vore egetligen det bästa att göra på dem i stallet också tror jag.. :)

Det blir för tungt.
Vitsen med plastkanterna var att de var avtagbara och lätta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 510
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II