Plastikkirurgi och ideal (Utbruten från Kroppshets)

Men vissa av oss har stora problem med nacke och rygg pga tung byst. Det har liksom inte med breda axelband att göra.
Nej men det går ju inte heller att lösa medelst vettiga underkläder. Det är min poäng. Om du gör en bröstoperation för att du får ont i ryggen är det en medicinskt motiverad bröstförminskning. Om du gör en bröstoperation för att du vill kunna använda bhar med spagettiaxelband utan att få ont i axlarna är det inte en medicinskt motiverad operation.

Alla anpassar ju sina kläder efter hur kroppen ser ut och fungerar, det är inte medicinskt motiverat att operera sig för att man inte vill ha en viss typ av kläder utan en annan. Då är det en estetisk operation.

Nej men det går ju inte heller att lösa medelst vettiga underkläder. Det är min poäng. Om du gör en bröstoperation för att du får ont i ryggen är det en medicinskt motiverad bröstförminskning. Om du gör en bröstoperation för att du vill kunna använda bhar med spagettiaxelband utan att få ont i axlarna är det inte en medicinskt motiverad operation.

Alla anpassar ju sina kläder efter hur kroppen ser ut och fungerar, det är inte medicinskt motiverat att operera sig för att man inte vill ha en viss typ av kläder utan en annan. Då är det en estetisk operation.
Men om jag opererar mig dels för att jag får ont och dels för att jag tycker det är snyggare med mindre byst då?

Fenomenet fanns långt tidigare, Twiggy såg ut att vara på rymmen från en anorexiklinik redan på 60 talet.
Jag blir skittrött på det här.
Jag såg ut som Twiggy i kroppen tills jag var nästan 30. Jag har inte bantat en dag i mitt liv. Men det är tamifan nästan ett under att jag INTE utvecklade ett kroppshat på grund av sådana här idiotkommentarer som jag fick höra under hela min skoltid.

Nu har inte jag opererat mig men kommer att göra det så småningom. Ett bröstlyft samt förminskning både för estetiken och rent medicinskt då det är tungt med g-kupa och lätt blir eksem. Utöver det kommer jag fixa den ilskerynka jag fått mellan ögonen(beror på att jag kisar ofta) då jag inte vill gå runt och se arg ut.

Jag ser inga problem med operationen i sig. Herregud jag har gjort 2 kejsarsnitt, tagit bort blindtarmen samt polyper *2. En operation känns inte som hela världen. Och då undviker jag ändå frisören så mycket jag kan.
Du kan få min migrän. Var tredje månad får jag 36 botoxinjektioner. En bieffekt är att jag antagligen får det min neurolog kallar cnn-panna. Men jag kunde inte bry mig mindre om jag har en ”ilskerynka” eller inte, har faktiskt inte kollat.

Nej, jag har E eller F kupa och går utan bh om jag inte måste ha det.
Okej jag får iallfall ont om jag rider eller springer utan bh, jag tror de flesta med lite större byst får ont om de gör studsiga aktiviteter utan bh på sig. Poängen är att det är ganska få som opererar sig för något som rätt utformade kläder kan lösa. Att man vill operera sig för att man tycker dessa kläder är fula är en estetisk fråga inte medicinsk. Operera dig om du vill men det är ett väldigt vanligt problem som du säkert redan vet, för jag antar att du sökt på lår och skavsår och fått upp alla de tips och grejer som tidningar andra har listat.

Okej jag får iallfall ont om jag rider eller springer utan bh, jag tror de flesta med lite större byst får ont om de gör studsiga aktiviteter utan bh på sig. Poängen är att det är ganska få som opererar sig för något som rätt utformade kläder kan lösa. Att man vill operera sig för att man tycker dessa kläder är fula är en estetisk fråga inte medicinsk. Operera dig om du vill men det är ett väldigt vanligt problem som du säkert redan vet, för jag antar att du sökt på lår och skavsår och fått upp alla de tips och grejer som tidningar andra har listat.

Eh ja, jag ber liksom inte om hjälp för det eller hur?

Har generellt sett inget problem med att folk gör plastikoperationer. Vuxna människor får göra vad de vill med sina kroppar.
Däremot skaver det ändå lite i mig när jag ser hur lättvindigt 18-20 åriga tjejer tar på det. Fillers, läppförstoringar etc. är helt normaliserat och en självklarhet för många. Det anser jag ändå i någon mån vara osunt, även om min grundsyn är att vuxna människor får göra vad de vill med sina kroppar.

Haha ja ;)
Ungefär som alla människor som häpnar när jag säger att jag har normalstor byst och storlek 65G i samma mening. Det där med BHstorlekar är en ren djungel.... :p

Men visste man verkligen det förr.. Alltså jag är ju född 67 och har aldrig hört någon prata om det 😁 Jag har typ alltid köpt b storlek oavsett.. Ska nog bege mig till en riktig underklädesbutik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka