Fast det är ju lite lika. Jag betraktar nog definitivt Emo, tatueringar i stor mängd, piercingar och som förut punkfrissa som utseendefixerat. Jag kan inte helt se hur det kan vara någonting annat.
Sedan är jag väl sådan att jag kanske skiljer tillfälliga saker från alltid. Dvs att klä sig till tårna en dag, till en fest i Cosplay-liknande även om det är i timmar är väl mer av en -hobby kul. Medan att alltid ägna ett par timmar på morgonen åt att fixa sig innan man går till tvättstugan, varje dag
eller ägna jättemycket pengar åt att tatuera sig överallt, det tycker jag är utseendefixerat, även om man är punkare eller vad det kan vara.
Dvs man lägger väldigt mycket vikt vid sitt utseende och är jätteobekväm om man inte ser ut på det önskade viset.
Knasig som jag är vill jag ändå undanta utseendedetaljer som folk i allmänhet skulle reagera på från det. Dvs om alla tror att man är gravid och gratulerar dagarna i ända tycker jag inte det är utseendefixerat att vilja fixa det. Det är ju att ta bort jobb från vardagen inte lägga till. (Jag skulle nog gjort det efter mitt barn tex om jag tyckte att det hade blivit så. Men det blev det inte, bara lite skrynklig och mjuk. Höga badbyxor fixar.)