Plåster på nosen?

Centaur

Trådstartare
Nu måste jag fråga alltså. Vad är det för konstig grå tejp som alla fälttävlanshästar har på nosryggen??? Ser helknasigt ut. Vad har det för funktion och vad är det? Ser ut som silvertejp... :p

Sv: Plåster på nosen?

det är någonting med att dom ska kunna andas bättre ..

Hm, det funkar väl inte? Försöker man tejpa upp näsborrarna då eller?

Fungerar typ som ett snarkplåster, finns en del idrottare (människor alltså) som använder det och då har väl någon kommit på att det kanske funkar för hästar oxå. Tror faktiskt att det var travet som började med det, rätta mig om jag har fel...

Men vi stackare som inte har tillgång till ridsport då?
Finns det bilder på internet?

Vilya skrev:
Fungerar typ som ett snarkplåster, finns en del idrottare (människor alltså) som använder det och då har väl någon kommit på att det kanske funkar för hästar oxå. Tror faktiskt att det var travet som började med det, rätta mig om jag har fel...

Det är FÖRBJUDET inom travet i Sverige åtminstone... :D

/// ghost

Hmm, vet vad du menar för något men kan inte svara på vad det är.
Lägg frågan under fälttävlan istället, där måste det ju vara nån som vet :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 849
Senast: Lavinia
·
R
Hästhantering Jag har en för mig ny häst, ganska ungt (8) sto (swb), hon är snäll och välriden men osäker. Hon tycker det är läskigt att lämna flocken...
2
Svar
21
· Visningar
3 169
Senast: WSLPZF
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama