Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där hörde jag talas om för ett litet tag sedan. Det var inte alls särskilt stora risker om man jämförde en vanlig förlossning vs kejsarsnitt. Största skillnaden var väl mest att ett sår är ett sår - det kan alltid tillkomma komplikationer som vid alla operationer men största risken var infektioner i såret.
Fast nu kanske jag är ute på hal is..
Kl
Är man nålrädd kommer man ju inte undan för att man gör kejsarsnitt.
Däremot under en vaginal förlossning kan man slippa nålar helt.
Jag funderar på om det är så att vissa av jmf studierna de gjort är gjorda på alla kejsarsnitt kontra alla vaginala förlossningar. Akutsnitten måste ju rimligen försämra statistiken för snitt i så fall. Vilket kan förklara att det är olika bud i frågan. (men jag har ingen aning)
Just nu är vi i ett slags mellanland - jag vågar inte bli gravid men det känns knepigt att gå till BM utan att vara det. Äter inte längre Cerzette pga biverkningar, men det är inte heller så att vi räknar dagar liksom. Kan man be BM om att få röntga bäcken och sen ta ev grav därifrån?
Det för mamman som riskerna finns.
Sammanväxningar, endometrios och andra komplikationer som följer av en buköppning.
Tarmvred kan t.ex. bli ett framtida problem.
Och jag är kvinna och har fött 3 barn vaginalt.
Återhämtningen efter en vaginal komplikationsfri förlossning är några timmar.
Det för mamman som riskerna finns.
Sammanväxningar, endometrios och andra komplikationer som följer av en buköppning.
Tarmvred kan t.ex. bli ett framtida problem.
Och jag är kvinna och har fött 3 barn vaginalt.
Återhämtningen efter en vaginal komplikationsfri förlossning är några timmar.
Det beror väl på vad man ser som komplikationsfri? Det är ju extremt vanligt att man måste klippa i underlivet för att få ut ungen, är det komplikationsfritt? Samma med svårigheter att hålla tätt, det är väldigt många som får det problemet, det borde väl vara en komplikation? Det är ju inte normalt att kissa på sig varenda gång man nyser.
Samma med svårigheter att hålla tätt, det är väldigt många som får det problemet, det borde väl vara en komplikation? Det är ju inte normalt att kissa på sig varenda gång man nyser.
TS jag tror inte att de gor nagot innan du ar gravid, om de skulle anvanda resurser pa att lugna varenda nervos kvinna innan hon blev gravid skulle det inte bli mycket kvar till de som verkligen behover det - alltsa de som har mindre an 9 manader kvar tills de blir foraldrar.
Sjalv tycker jag det vore skumt om alla kunde fa valja sin egen medicinska behandling, pa nagot satt maste det ga genom utbildade manniskor for att bestamma om ett kejsarsnitt ar lampligt.
Ja, ryggmärgsbedövningen gjorde ont. I alla fall min, tur att det är över på några sekunder!
Nej det är inte komplikationsfritt.Det är ju extremt vanligt att man måste klippa i underlivet för att få ut ungen, är det komplikationsfritt?
Jo men den kommer av själva graviditeten och trycket från den tunga livmodern.Samma med svårigheter att hålla tätt, det är väldigt många som får det problemet, det borde väl vara en komplikation?