Planerad tävlingar 2009

Sv: Planerad tävlingar 2009

9 maj, Rallylydnadstävling Habo

22 maj, debut Lydnadsklass 1, Herrljunga
(Men jag vet inte om jag kommer starta.. vi får se hur det går med träningen här framöver:angel:)

Oj, jag undviker att planera sådant för tidigt för då blir jag bara nervös :D
Vi har iaf en planerad korning i April så håll tummarna på att vi kommer med även om det inte är en tävling :laugh:

Jag känner mer att jag aldrig kommer få tummen ur om jag inte har något mål med träningen. Sen att jag skjuter på tävlingen till typ... maj 2014 är väl ett inte helt omöjligt scenarie:D

Jag hoppas kunna starta lydnadsklass 1 med min unga saluki innan året är slut.. Vet dock inte vart det blir eller om det blir :p
Att starta agility med gamlingen hade också varit kul, men, jag tvivlar på att vi blir bra nog att komma till start där..
Om vi tävlar blir det antingen i närheten av Piteå eller Stockholm.
I övrigt har jag bara funderingar på lite utställningar och så vill jag fixa lure coursing-licens till unghunden.

Ja här komma det mest vara utställningar komma väl för hoppnings viss åka på så många som möjligt underåret:)

Sen ska jag testa Lc på min saluki då fast dock komma han va för ung för att hinna ta Licensen i år, så det är ju tråkigt.
Sen komma vi bo väldigt nära kapplöpningsbanan så kanske blir åka dit testa nå mest för skojj med:)

Sen ska jag göra Mh på han till hösten.

Äsch då, del mål måste man ha! Sen kan man ju alltid "jag kom inte med" om nån undrar ;)
Men vi håller tummarna för korningen!

KL
Jag har också ett MH att vänta till sommaren (innan 4 juli hoppas jag!) De är med 'hela' kullen så det blir kul! Sedan är det ju läger också med Kenneln :)

Just nu ser det ut såhär:

22 mars Lydnad Malmö Lkl1
10 April Off Agility Skurup/Oxie Ho2, Ag1
13 April Lydnad Burlöv Lkl1 (får se om det blir, min hund är rätt väderberoende)
25 April Off Agility Sölvesborg Ho2 Ag1
1 maj Lydnad Höör Lkl1
2 maj Off Agility Halmstad, om jag inte tar pinnar i båda Ag-1 loppen innan. då behöver jag inte åka dit.
10 Maj Off Agility Höör Ho2/Ag 1el2

14 mars, Mullsjö, lydnadsklass 3 och 1 (2 hundar)
21 mars, Malmö, utställning (5 hundar)
4 april, Växjö, lydnadsklass 3 och 1 (2 hundar)
13 april, Mullsjö, lydnad
19 april, Eksjö, lydnad
26 april, Oskarshamn, lydnad

Efter detta har jag inte planerat fler datum, men i år ska jag MH.a 5 av hundarna, tävla minst klass 1 lydnad med 4 st unghundar, klass 3 med en annan, elit med den sista. Därutöver ska det bli 2-3 hundar i appellspår, till hösten troligtvis. Minst en ska starta på vallprov i sommar. Blir säkert någon agility också, men det är väl helger när det finns lite tid över. Troligtvis ska vi även åka på Ronneby, Norrköping och Växjö utställningarna.

lk1 8/3:angel::bump::banana:

i övrigt är inte mycket planerat tycker det finns lite dåligt med appeller i närheten, så får se om vi orkar hålla oss till september:eek: eller om vi ska ge oss på en roadtrip eller två:eek:

Står även i valet o kvalet om man ska satsa på en LP1 för nån större ambition att tävla just lydnad har jag ju eg inte, alltså vet jag inte om motivationen att lära in moment som ex rutan räcker.. men för rutinens skulle kanske det inte vart fel att köra ett par lk1 till

Certning i bevakning i slutet av april.
Lydnad den 25:e april
Spårapell i maj..
Det är så långt min planering sträcker sig:)

Inga tävlingar inplanerade. Satsar på att någon gång starta i Lk1 men än sitter inte apporten :(
Enda hundrelaterade planerat är utställning på malmö internationella.

Tävlingssäsongen kommer ju inte igång förrän framåt hösten för mina jyckar, så under våren och sommaren lär det bli utställningar och några spårprov + björnprov för någon/några hundar.

Just nu ser det ut så här i alla fall första delen av året:

29/3 - SSF valpklass med finsk spetsvalpen
26/4 - SSF valpklass som ovan
23/5 - SSF valpklass som ovan
Maj - Spårprov för i af 3 hundar, varav 2 som jag hoppas ska bli svch. Nr 3 får inte ta svch. Björnprov för 2 hundar + björnspårprov för iaf Cujo och ev övriga om de klarar björnprovet.
13-14/6 - Vännäs dubbelutställning med 3-5 hundar båda dagarna. Ev SÄK på söndagen med någon jämte istället, men ej bestämt ännu.

Inga tävlingar inplanerade. Satsar på att någon gång starta i Lk1 men än sitter inte apporten :(
Enda hundrelaterade planerat är utställning på malmö internationella.

Äh.. Apporteringen är ju bara 10p.. Jag avstod den sist, när jag tävlade:D
Ut å tävla med er!:banana:

Äh.. Apporteringen är ju bara 10p.. Jag avstod den sist, när jag tävlade:D
Ut å tävla med er!:banana:

Men sedan ska vi inte köra platsliggningen heller, är för mesig för det efter ha hört så mkt negativt :o

Ska vi tävla vill vi ha i alla fall en liten changs att norpa ett första pris ;)

Just nu ser det ut såhär:

22 mars Lydnad Malmö Lkl1

Vad kul då ser jag nog dig nog där:) En träningskompis till mig ska också tävla med sin hund i Malmö då, fast i elitklass.

Jag har inget speciellt datum inplanerat men har satt som mål att vi ska ha tävlat i lydnadsklass 2 innan sommaren. Får se om jag vågar ta och anmäla mig snart.

Jag säger lika! Ut å tävla, apporten va är det?! Platsliggningen är bara att superduper träna så man kan gå in med bra självförtroende!!

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: igbest
·
Hundträning Vilket hundgodis är det som doftar allra mest och är godast? Jag har börjat passa en schäferblandning emellanåt, som har absolut noll... 2
Svar
35
· Visningar
2 749
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: Fruentimber
·
Samhälle Finns det någon här som bor/har bott/har hyfsat bra koll på Hälsingland (och/eller norra Gästrikland)? Svarade för ett tag sen i en...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka