Planerad tävlingar 2009

Sv: Planerad tävlingar 2009

Men sedan ska vi inte köra platsliggningen heller, är för mesig för det efter ha hört så mkt negativt :o

Tänk på hur många lydnadstävlingar det är i landet under ett år och jämför det med hur mycket negativt du hör om platsliggningen per år ;)
Det är ju inte alla gånger som folk går ut och hojtar "OH! idag gick faktiskt platsliggningen utan problem".

Jag är nog rätt lätt att hitta, tror inte det är så många fler dvärgpinschrar i lydnadsringen ;)

Nej det har du rätt i . Vilken tid startar Lk 1? Sist var ju inte Lk i och Lk elit i samma ring då eliten var i mitten i stora ringen men tittar förbi er ring och kanske ser er tävla;). Lycka till

Ettan startar klockan 9 och går i ring 46. Beter jag mig konstigt är jag bara nervös ;)

jag ska försöka komma och titta!

har f ö bestämt mig för en träningstävling den 4:e för att kolla av att sittandet i grupp fungerar som det ska. sedan ska jag tävla i halmstad i början av maj och sedan är det ju en tävling i lund också den 17:e maj. om det går att få ihop med mina tider som funktionär startar jag nog där med.

Sisådär ja.. Nu som först har jag börjat göra en översikt av vad som ska hittas på i meriteringsväg med de små fyrbenta liven här hemma.. Dvs hundflocken ;)

Utställningar preliminärt inplanerade under året

*29/3 - SSF - Nat - 1 hund

*26/4 - SSF - Nat - 1 hund

*23/5 - SSF + SÄK - Nat - 2 hundar

*13/6 - SKK - Int - 3 hundar

*14/6 - SÄK - Nat - 1-3 hundar

*1/8 - SKK - Int - 4 hundar

*2/8 - SÄK - Nat - 1-2 hundar

*30/8 - SÄK - Nat - 1-2 hundar

*5/9 - SKK - Int - 4 hundar

*3/10 - SKK - Int - 4 hundar

*12/12 Hund2009 - Int - 4 hundar

Viltspår preliminärt inplanerade under året

* 3 anlag

* 6 öppenklass

Jaktprov preliminärt inplanerade under året

* På älg - 10 prov fördelat på 4 hundar

* På fågel - 6 prov fördelat på två hundar

* På Rå/Hare - 6 prov fördelat på 2 hundar

Ser ut att bli lite göra även i år faktiskt.. :eek:
Totalt 42 meriteringsaktiviteter om det går som planerat :crazy:

Om man sedan hinner med allt man vill och att inget krockar med varandra är ju en helt annan fråga som det återstår att se svaret på :cool:

Har också en HD-röntgen, 1 patellaundersökning och 2 ögonlysningar som ska göras under det här året.

Hade det varit en hund hade det blivit 59 ggr som den skulle ha meriterats under året om man räknar så, så det är nog tur att jag har flera att fördela aktiviteterna på :D

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: igbest
·
Hundträning Vilket hundgodis är det som doftar allra mest och är godast? Jag har börjat passa en schäferblandning emellanåt, som har absolut noll... 2
Svar
35
· Visningar
2 749
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: Fruentimber
·
Samhälle Finns det någon här som bor/har bott/har hyfsat bra koll på Hälsingland (och/eller norra Gästrikland)? Svarade för ett tag sen i en...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka