Planera kläder för veckan

Sonic76

Trådstartare
Är det nån mer än jag som planerar i förväg vad jag ska ha på mig?
Känner att det är så skönt på morgonen att ha klart vad man ska bära.
Nu för tiden har jag heller inte dagar då jag känner mig fetare än andra så det är lättare att faktiskt ha de kläder jag har bestämt.
 
Är det nån mer än jag som planerar i förväg vad jag ska ha på mig?
Känner att det är så skönt på morgonen att ha klart vad man ska bära.
Nu för tiden har jag heller inte dagar då jag känner mig fetare än andra så det är lättare att faktiskt ha de kläder jag har bestämt.

Jag hänger alltid fram till mig och yngsta barnet på kvällen. Tycker också det är skönt att inte ägna minuter åt att gräva fram ur garderoberna.

Men ett urval av utanpåkläder till mig själv brukar oftast räcka ungefär en hel vecka, om inget olycksfall inträffar med spill eller smuts.
 
Jag hänger alltid fram till mig och yngsta barnet på kvällen. Tycker också det är skönt att inte ägna minuter åt att gräva fram ur garderoberna.

Men ett urval av utanpåkläder till mig själv brukar oftast räcka ungefär en hel vecka, om inget olycksfall inträffar med spill eller smuts.
Ja jag jobbar i skolan så saker händer ,men jag brukar ha samma kläder två dagar, även om de inte är efter varandra .
 
Jag lägger alltid fram kläder kvällen innan. Är dock väldigt lätt för mig då det bara är underkläder, jobbtröja och byxor som passar vädret.
 
Just nu jobbar jag hemifrån så det är inte så himla noga, även om jag fortfarande vill vara hel och ren och inte sitta i pyjamas hela dagen. Det blir dock uteslutande mjuka sköna kläder.

Ska jag iväg på något tänker jag gärna ut vad jag ska ha dagen innan, ifall jag behöver tvätta upp några strumpbyxor eller så. Och har jag något jobbmöte med video där jag måste se lite representabel ut kan jag absolut tänka ut vad jag ska ha för överdel dagen innan. Har mycket sämre koll på mina kläder nu efter hemmaarbete i över ett år, så det kan vara bra att kolla att det jag tror är rent och snyggt verkligen är det :D
 
Jag har uniform så det är inte så besvärligt.
Ridkläderna bor dock i förrådet så det brukar jag gå upp och hämta så jag har en uppsättning redo i lägenheten
 
Nä, inte precis. Jag jobbar med småbarn och brukar ha mina kläder två dagar i rad, även om jag skulle få någon mindre fläck någonstans. Det kan bara bli värre ändå.... :D Så det blir inte så gräsligt många ombyten i veckan på det viset. Jag har inte heller jättemånga plagg att välja på, så jag får köra lite rotation på vad jag har helt enkelt :) !
 
Nä, inte precis. Jag jobbar med småbarn och brukar ha mina kläder två dagar i rad, även om jag skulle få någon mindre fläck någonstans. Det kan bara bli värre ändå.... :D Så det blir inte så gräsligt många ombyten i veckan på det viset. Jag har inte heller jättemånga plagg att välja på, så jag får köra lite rotation på vad jag har helt enkelt :) !
Det var skönt när jag jobbade i förskolan
Då hade jag t shirts och tröjor från jobbet.
Mycket enklare :)
 
Jag måste alltid planera nästa dags kläder. Har inte så mycket att välja mellan utan måste köra en tvätt ibland för att ha något att ta på mig. Blir inte smutsig men jag svettas så dagliga klädbyten är nödvändiga. Jag hatar att köpa kläder så garderoben är rätt tom.
 
Jag har en ”jobbgarderob” med fem par olika byxor (fast vi har ”fredagsklänning”) och sen ett antal gosiga tröjor som passar. Planerar eg inte men eftersom urvalet är begränsat blir det inte så svårt :-)
 
Nu har jag inga problem med det längre eftersom jag har uniform ;)
Men tidigare när jag hade andra jobb så tog jag alltid fram kläder kvällen innan, för på morgonen gick det inte ens att fundera över vad som passar ihop eller vad jag "ville" ha, så det var enklast att "inte tänka" och bara ta på det som låg framme :up:
 
Nej, typ aldrig. Planerar väl inför större tillställningar eller om jag ska göra ngt som kräver viss funktion av kläder som jag normalt inte använder.
Men annars bestämmer jag vad jag har på mig baserat på humör, väder etc. Jag kan ju få feeling som skiftar rätt mkt med humör.
 
Jag jobbar hemma två dagar i veckan och då har jag hemmakläder- lediga kläder som innebär någon stor hemma t-shirt och mjukare byxor som dock ej är mjukisbyxor eftersom jag verkligen och innerligen avskyr det plagget och tycker att det är det fulaste som har skapats i klädväg.....

De andra dagarna eller om jag ska i väg och se mer respektabel ut på mina hemmadagar så väljer jag ut kläder kvällen före. Brydde mig tidigare inte om det, men med funktionsnedsättningar kommer någon slags hjärntrötthet och med det saker att göra för att spara på krafterna. Att välja kläder kvällen innan, duscha på kvällen, packa väskan på kvällen osv är alla strategier jag fått vänja mig vid.
 
Måste ju kolla så jag har rent. Speciellt bh. Lite krångligt just nu med tröjor då vädret varierar. Dör i vår jobbväst av värme - den är av äcklig syntet. Om jag inte kan ha den måste jag ha vettiga fickor på andra plagg då larmtelefonen är klumpig.
Och nyckelknippan som måste sitta fast gör att byxor utan hällor också blir knepigt.
Häromdagen släppte larmtelefonen ur en byxficka då jag böjde mig fram. Den sköt in i en tv-möbel och ut på andra sidan och rullade sen under möbeln. Klienterna bara skakade på huvudet. Tur som var så gick inte larmet.
 
Måste ju kolla så jag har rent. Speciellt bh. Lite krångligt just nu med tröjor då vädret varierar. Dör i vår jobbväst av värme - den är av äcklig syntet. Om jag inte kan ha den måste jag ha vettiga fickor på andra plagg då larmtelefonen är klumpig.
Och nyckelknippan som måste sitta fast gör att byxor utan hällor också blir knepigt.
Häromdagen släppte larmtelefonen ur en byxficka då jag böjde mig fram. Den sköt in i en tv-möbel och ut på andra sidan och rullade sen under möbeln. Klienterna bara skakade på huvudet. Tur som var så gick inte larmet.
Rymliga fickor på löst midjebälte. Bästa uppfinningen ever som gör att man inte behöver välja kläder utifrån vilka fickor de har. https://www.mittplagg.se/midjebalten

Egentligen rätt enkel grej, så man skulle väl använda sin kreativitet och göra egna med ett personligt valt mönster på tygen. Den dag det blir av...
 
Rymliga fickor på löst midjebälte. Bästa uppfinningen ever som gör att man inte behöver välja kläder utifrån vilka fickor de har. https://www.mittplagg.se/midjebalten

Egentligen rätt enkel grej, så man skulle väl använda sin kreativitet och göra egna med ett personligt valt mönster på tygen. Den dag det blir av...
Skeptisk då storleken inte anges. För dyr att chansa. Är fet som sjutton. Men det är ett bra tips. Andra på jobbet har dylikt.
 
Skeptisk då storleken inte anges. För dyr att chansa. Är fet som sjutton. Men det är ett bra tips. Andra på jobbet har dylikt.
Håller med om dyrt ifall man ska betala själv. Kan du köpa band på metervara och fixa en egen lösning (alt. be någon fixa åt dig)?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 884
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 726
Senast: Migo
·
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 156
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp