Planer för 2015?

200-250:- per start. Inte sällan får man åka minst 2-3 timmar och övernatta. Dyrt. Dessutom har vi så sjukt hög överanmälning så det går verkligen inte att bara välja de närmsta tävlingarna, för man blir bortlottad från ca 50% av anmälda starter.

Lite samma läge som på lure coursingen då, förutom att det sällan blir bortlottningar, istället räknar jag det som nära om tävlingen bara är 50 mil bort :/

200-250:- per start. Inte sällan får man åka minst 2-3 timmar och övernatta. Dyrt. Dessutom har vi så sjukt hög överanmälning så det går verkligen inte att bara välja de närmsta tävlingarna, för man blir bortlottad från ca 50% av anmälda starter.

Samma för elitspåret :p! Krävs tur för att ens få komma med, så det blir ju av extra stor vikt att kunna prestera när man väl får chansen!

Mitt absolut största mål är att få ro och harmoni i flocken och träna på hundmöten. Så det kommer jag sätta mest krut på. Men vill ju ha några roligare målsättningar också, så här kommer dom!

Russel (2 år i sommar)

- officiell start i rallylydnad under sommaren/senast på corgimästerskapet i höst
- innan dess några starter på träningstävling
- gå minst ett prov i viltspår
- ev. MH till hösten
- hållas frisk och skadefri!

Catch (4 år)
- träna in dom sista agilityhindrena så att dom sitter (slalom, vippbrädan)
- starta minst träningstävling i agility i sommar, kanske också officiell
- träna inför start i viltspår, få till ett större självförtroende i spårandet
- ställa ut några gånger
- fortsätta träna lydnad

Tävlings- och träningsmässigt:

Billy:
Satsa på diplom i agility (klass 1), därefter uppflyttning till klass 2.
Träna dragweight och prova att tävla weightpull och se om det är något för oss.
Undersöka om det är någon idé att försöka oss på rallylydnad.

Ivan:
Fortsätta med rallylydnad, han är hittills alldeles för otrygg för tävling även om han kan alla moment. Och att nosa ger honom trygghet = dåliga resultat. Lite svårt att motivera matte att tävla då ;)
Utveckla uppletandet, nu är han grymt bra med dummyn så vi ska börja träna med nycklar har jag tänkt.

Matte:
Utbilda mig till agilityinstruktör.
Komma tillbaks till min vanliga kropp med bra kondition.
Hitta bra hundtid i nya tillvaron.

Andra mål:
Utöka flocken med en människovalp, vilket säkert kan vara påfrestande för samtliga flockmedlemmar emellanåt.
Kanske våga mig på att erbjuda Billy som täckhund. Det är mer en dröm än ett mål.

Glömde såklart att Winzi ska gå MH också (en mycket viktig grej) och evtl även MT/Korning beroende på hur MH:t går och om det finns något MT som vi kan komma iväg till.

Siv
- lyckas få ett svenskt cert till så hon blir svensk och dansk champion
- starta nybörjarklass i rallylydnad.
- gå kurs i viltspår och lyckas med viltspårchampionat.
- bph

Seke
- få honom helt trygg på utställningar när domaren ska känna på honom.
- lyckas få två danska cert till så han blir svensk och dansk champion.
- starta nybörjarklass i rallylydnad.
- gå kurs i viltspår och lyckas med vilspårchampionat.
- bph

Hoppas på min första heelerkull i början av detta år - vi har bara det viktigaste framför oss om några dagar. Att damen i fråga ska acceptera mitt val av hane och det vet man aldrig om hon gör - håll tummen :D Går allt som det ska, så blir det bebbar i slutet av februari.

Utöver det så hoppas jag samma dam tar sitt sista cert för det svenska utställningschampionatet i år. Vi ställer ut så lite, så det vore skönt "få det gjort" :D

I övrigt ev ett BPH på samma dam - skulle ha gjort detta år, men då jag inte har bil och en bit att åka så har det skjutits upp på framtiden. Känns inte som en nödvändighet, men kul att göra det. Min andra beskrevs exakt som jag själv upplever henne när hon gjorde sitt, så det var väldigt roligt :)

I övrigt vet jag inte vad som kommer ske. Blir det valpar så kanske en stannar här. Men en sak i taget och dom måste göras först :p Hoppas även på att min andra hund ska fortsätta på samma väg som nu och att fortsätta må bra med sin medicinering och att vi ska kunna trappa ner och bort kortison i tablettform och enbart kunna ge medicin via inhalator. Hon ska kontrollröntgas i januari, för att se hur lungorna ser ut och jag hoppas och tror på en klar förbättring.

Senast ändrad:
Mina mål i år:

Buster
*tävla lydnadsklass 1
*få fotgåendet att fungera även på tävling.
*Få honom störningssäker
*tävla i agility mot hösten kanske klubbtävling eller något sådant.
*gå agilitykurs steg 2 under våren.
* Börja träna i momenten i lydnadsklass 2

Min blivande valp:

*valpkurs i vår.
*lydnadskurs inriktat mot tävling till hösten.
*störningsträna
*Massa kontaktövningar

Målen för valpen beror helt på hur långt vi kommer. Viktigaste är att vi har kul. Men går allt perfekt så ;)

Hiiri:
Starta i Canix till sommaren´
Träna ordentligt med skidor när det kommer snö till vintern (dvs nästa vinter) och starta i någon motionstävling
Gå någon kurs för fågelhundar för att få en bra start till våren.

Uno:
Vara liten söt och frisk ;)

Jag tänkte att vi ska sikta på att för första gången starta i en agility-tävling :eek:

Träna drag regelbundet (ev tävla nästa vinter?)

Försöka kämpa oss igenom alla moment i lydnadsklass 1 (vi har inte alls kommit långt än)

Gå kurser i rallylydnad och/eller spår och i apportering

Jag är en tävlingsmänniska när det gäller mig själv ( :angel:) men när det gäller djur har jag varit nöjd med klubbtävlingar i hästhoppning.. Nu däremot har jag börjat känna att det skulle vara kul att tävla lite med max, om än bara för skojs skull. Vad har jag gett mig in på?! :nailbiting:

Doris, som är fullt återställd efter korsbandaoperation för ett år sedan ska tävlas nästa år. Vårt mål är att bli uppflyttade ur lägre under året.

Mitt mål är att återfå motivation för träning. Tyvärr är det svårt att få till det pga min bostadsort för tillfället...

Vi ska iallafall åka på ett läger i sommar och så ska jag försöka hitta nån rolig kurs för att återfå motivation och träningssug!

Jag har Doris, fyraårig storpudeltik.

Mina planer för henne inför 2015 är:
- få ett till godkänt resultat i rallylydnad nybörjare så att hon får titeln.
- Gå fortsättningskurs i agility
- våga starta agility under sommaren
- ev starta rallylydnad fortsättning.
- Hon ska lära sig att simma ordentligt.
- Se till att hon har en bättre kondition än vad hon hade ifjol.
- Kanske få en lillasyster, om matte vågat bestämma sig för det.

Pffs. Återkom när det kostar 1000 kr/start ;)

Har egentligen inte några vansinnigt stora planer för Filimon. Tänkte ställa ut honom iaf ett par ggr och börja med lite mer seriös lydnasträning, eventuellt gå någon kurs eller så.

Laddas planer och mål inför 2015 är:

- Skogsprov och öppen klass jaktprov.
- Få cert på utställning (har två excellent sedan tidigare)
- Få till lydnaden i apporteringen så vi kanske, kanske vågar oss på att starta ett WT

Annars tänkte jag försöka få henne godkänd som eftersökshund på vildsvin, jaga så mycket det bara går och hålla tummarna för att hon utvecklas tillräckligt mycket för att vara mogen att starta skogsprov och öppen klass-provet :)

Spookie, 3 år:
Ska stanna i starten och klara av tävlingssituationen.
Bli klar med running contacts träningen.
Resultat är en bonus.

Milla 9 år:
Hålla sig fin i kroppen och vara skadefri.
Göra stabila lopp för laget på agility-SM i Linköping .
Kvala in till SM 2016 med laget.

Jag har inte haft ork att formulera några mål än men planen är väl att gå nån kurs i rallylydnad (Sigge) , prova på nose work (båda), gå kurs i tävlingslydnad (Stoja), tävla lydnad, agility (Båda, resterande grenar Stoja) och spår (debut i det sistnämnda), miljöträna och ev prova på nån utställning.

Näpp, det blir inga valpar i början av 20015 för mig. Min tik bad hanen dra dit pepparn växer dom gånger dom träffades. Idag har hon gått ur höglöpet, så nu får vi vackert vänta 7-8 månader till och leta ny hane innan vi försöker igen.

Näpp, det blir inga valpar i början av 20015 för mig. Min tik bad hanen dra dit pepparn växer dom gånger dom träffades. Idag har hon gått ur höglöpet, så nu får vi vackert vänta 7-8 månader till och leta ny hane innan vi försöker igen.
Men vad tråkigt *beklagar*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka