placera hundbädd?

Sv: placera hundbädd?

man vet ju aldrig vad eventuella kommande partners kommer uppskatta en mellanstor hund i sängen;)

Här är det ett viktigt kriterie i eventuellt partnerval - han ska tolerera och gärna uppskatta tre hundar i sängen;)

Jag har bäddar utplacerade i alla rum, på ställen där hundarna själva brukar lägga sig. Alltså jag flyttar bäddarna till deras favoritplatser. I en lägenhet med ett rum och kök har jag nu fem hundbäddar plus att de sover i soffan/fåtöljerna/sängen...:angel:

Nä nä, en sån där "vanlig" hundbädd, typ en sån här.

images

Finns lite olika modeller.

Ja, du fattar hur helt oinsatt jag är när det gäller prylar... jag är nog världens sämsta shoppare :o Så en sån bädd hade jag aldrig sett :)
Men den verkar ju funktionell och bra, hållbar, lätt att hålla ren och så bara byta filt när det behövs. Inga repor blir det på golvet heller när de krafsar och bäddar. Jag är frälst.

En sån där hade jag också som första bädd, :) superbra. Sen hade jag fällar eller täcken som underlag. När äldsta schäfern var vuxen köpte jag en Bia, som gick sönder när jag skaffade nästa :(

Här är det ett viktigt kriterie i eventuellt partnerval - han ska tolerera och gärna uppskatta tre hundar i sängen;)

Haha, ja det kanske är sånna krav man måste ha på ev. partners. I nuläget har ja bara kravet att han måste acceptera alla timmar jag är ute i stallet :D och inte va pälsdjursallergiker för då lär stackarn avlida med mina två långhåriga katter som enligt dom själva äger huset. ;)

När min hund var liten valp så fick bädden vara i mitt rum på nätterna eftersom han sov där då. sen när han fick vara i hela huset så hade jag bädden i vardagsrummet. Han ha flyttat runt under natten. Vardagsrummet, hallen, mit rum.
När jag flyttade till lägenhet hade jag i början bädden i sovrummet på nattne men sen alltid i vardagsrummet. Ibland ligger han i hallen, ibland i vardagsrummet.
I nån film typ, Välkomme valp eller vad det var, togs den frågan upp och kvinnan som var hundintruktör tyckte att bädden för just den hunden låg bra där i köket eftersom hunden hade uppsikt över hela lägenheten typ.
Jag tror det är bra att lägga bädden så att hunden känner att den får vara ifred, men ändå ha uppsikt
Jag har alltid bara haft en bädd men det går ju göra som en del som svarat och ha flera bäddar.
Den förra hunden vi hade tyckte inte ens om bädd när han blev lite större. Han låg lika gärna på 2 mattor som han knölade ihop.

Vi har bara en bädd som används och den är i hallen, den är där för att min gammelhund trivdes bäst i hallen där han hade utsikt över köket där den mesta vakentiden tillbringas. Det är dessutom golvvärme där så det blir varmt och skönt underifrån. I köket finns det ingen naturlig plats och gammelhunden ville ibland vara ifred när det var folk här men ändå ha koll.
Min nuvarande hund tyckte uppenbarligen att det var en bra plats för hans bädd förblev oanvänd och han låg gärna i samma bädd ihop med gammelhunden när han levde. Nu ligger han där när han sover och jag är uppe.
Min nuvarande hund sover antingen på golvet vid min säng eller i min säng när vi sover. Är vi själva så sover han i sambons säng :D
Jag har funderat på att köpa en bädd som får plats brevid min säng men eftersom han helst vill ligga på mina kläder när jag tar av mej så har det inte blivit av.

Nä nä, en sån där "vanlig" hundbädd, typ en sån här.

images

Finns lite olika modeller.

Åh, såna där är också underbara! Jag köpte en sådan till min unga dåre för ett tag sedan. Gillar att den är lätt att flytta när jag städar, lätt att lägga filtar m.m. i så att hon kan bädda ordentligt och tja, hon gillar att sova i den. Väl spenderade 250kr m.a.o. (eller vad den nu kostade, något sådant var det)

41162_1290009594.jpg

Köpte en sån där till min hund, för den tuggas väl inte sönder så lätt. Förutom det man lägger i, men han har lärt sig att bädden inte är tuggleksak/leksak. Men han råkade trampa på kanten och den tippade lite och han blev rädd för den... Nu har den tagits fram igen så förhoppningsvis ska han väl börja ligga i den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka