Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör du.? Har stora problem med min pivo. Tycker den tappar bort oss jämt. Filmar du i lanskapsmode? För tycker också kvalitén blir sådärPivo och Pivo max är samma grej, men Pivo max kan du ha en tyngre grej ovanpå, ex surfplatta eller kamera (till mobilen) samt längre batteritid. Man får vara noga så man inte köper lite, den har inte häst-läget.
Det finns alltså tre modeller totalt.
Jag är väldigt nöjd med min Pivo. Rider själv och blir sällan borttappad, men brukar slå en kik lite då och då att kameran följer, annars rider jag förbi den igen
Beroende på placering tappas man bort lättare eller svårare. De rekommenderar att ha Pivo mitt på banan men jag använder den till att filma dressyrprogram och har den då placerad vid C utan problem, bara Pivon står tillräckligt nära staketet.
Pivo är dock väldigt beroende på vilken telefon du har. Jag köpte en iPhone av nyare/bättre sort bara för att ha att filma med, min vanliga android fungerade inte alls.
Autozoom, följ häst, landskapsläge, mellanhastighet tror jag.. kan dubbelkolla någon dag om du vill, men är skitkass på inställningar faktiskt. Det ska ju finnas två appar att välja mellan också men den ena kommer jag aldrig till något film-läge med..Hur gör du.? Har stora problem med min pivo. Tycker den tappar bort oss jämt. Filmar du i lanskapsmode? För tycker också kvalitén blir sådär
Har en galaxy s22 så den borde ju vara bra.Autozoom, följ häst, landskapsläge, mellanhastighet tror jag.. kan dubbelkolla någon dag om du vill, men är skitkass på inställningar faktiskt. Det ska ju finnas två appar att välja mellan också men den ena kommer jag aldrig till något film-läge med..
Tycker det mesta verkar hänga på telefonen faktiskt.
Jag har bara fått ok resultat med iphone.. tyvärr.Har en galaxy s22 så den borde ju vara bra.
Ja mycket bättre än min. Den zoomar och tappar fokus. Så otroligt störande. Den blir det suddig kvalité med.Jag har bara fått ok resultat med iphone.. tyvärr.
Här är ett klipp som jag filmat så får du väl avgöra själv om det är ok eller inte
https://www.instagram.com/reel/CvNo05ptvZP/?igshid=MmU2YjMzNjRlOQ==
TråkigtJa mycket bättre än min. Den zoomar och tappar fokus. Så otroligt störande. Den blir det suddig kvalité med.
Är det alltså pivo standard man ska satsa på? Är det samma som silver?Pivo och Pivo max är samma grej, men Pivo max kan du ha en tyngre grej ovanpå, ex surfplatta eller kamera (till mobilen) samt längre batteritid. Man får vara noga så man inte köper lite, den har inte häst-läget.
Det finns alltså tre modeller totalt.
Jag är väldigt nöjd med min Pivo. Rider själv och blir sällan borttappad, men brukar slå en kik lite då och då att kameran följer, annars rider jag förbi den igen
Beroende på placering tappas man bort lättare eller svårare. De rekommenderar att ha Pivo mitt på banan men jag använder den till att filma dressyrprogram och har den då placerad vid C utan problem, bara Pivon står tillräckligt nära staketet.
Pivo är dock väldigt beroende på vilken telefon du har. Jag köpte en iPhone av nyare/bättre sort bara för att ha att filma med, min vanliga android fungerade inte alls.
De har bytt namn på dem ett par gångerÄr det alltså pivo standard man ska satsa på? Är det samma som silver?
Blir lite förvirrad över alla alternativ. Sett att det finns röd också? Och ibland kallas den active?
Ah, tack!De har bytt namn på dem ett par gånger
Pivo lite = Pivo red = kan inte följa en häst
Pivo pod = Pivo silver = (Pivo active?)= Följer häst
Pivo max = Pivo pod + orkar en systemkamera/surfplatta (du måste ha en mobil också) = följer häst
De har bytt namn på dem ett par gånger
Pivo lite = Pivo red = kan inte följa en häst
Pivo pod = Pivo silver = (Pivo active?)= Följer häst
Pivo max = Pivo pod + orkar en systemkamera/surfplatta (du måste ha en mobil också) = följer häst
De tidigaste versionerna av Pivo red följer häst, men det är ändrat nu. Så man måste ha ett konto registrerat före xx för att ha den funktionen på Pivo red/lite.Har de ändrat inställningarna också? Min pivo red kan följa häst iaf.
Det är en universalgänga så jag använder mitt gamla kamerastativ bara. Tror inte den håller balansen så bra själv men har inte testat. Du kan köpa billigare stativ på andra ställenHur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?
/snål
Ah det låter ju bra!Det är en universalgänga så jag använder mitt gamla kamerastativ bara. Tror inte den håller balansen så bra själv men har inte testat. Du kan köpa billigare stativ på andra ställen
Typ gorillastativ (heter de så? Med små armar) funkar säkert också om man inte vill ha ett "riktigt" på ben.
Jag har ett stativ, men brukar oftast ställa pivon på typ en stolpe, eller på sargen.Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?
/snål
Pivos egna stativ är rätt ostabilt, det finns betydligt bättre, och billigare i butik i Sverige.Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?
/snål
De tidigaste versionerna av Pivo red följer häst, men det är ändrat nu. Så man måste ha ett konto registrerat före xx för att ha den funktionen på Pivo red/lite.
Det blev lite rabalder när funktionen togs bort men är ett tag sedan nu.
Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?
/snål