Pitbull....

Saybia

Trådstartare
Många har fördomar mot denna ras, en del är rent rädda för den...

Själv började jag nästan gråta när jag såg denna film :(
(Sätt på ljudet så ni hör musiken som spelas i bakgrunden).

Pitbull

Sv: Pitbull....

Den är ju rätt gammal och har jag inte helt fel har den legat ute på forumet förut, men klart sevärd om man inte har sett den.

Har sett den förr, håller med den är grym.....
man får sig en liten tankeställare.

Bra film som jag visar många som har fördomar mot mina PitBulls!

Jag har inga fördomar mot pitbulls, däremot mot deras ägare och det blev inte ett dugg bättre av den där filmen.

antiloop8 skrev:
Är filmen sorglig? :cry: Isf. pallar jag nämligen inte att se den :(

Nja...vissa bilder är väl inte så snygga medan andra är hur underbara som helst :love: .

Elektron skrev:
Jag har inga fördomar mot pitbulls, däremot mot deras ägare och det blev inte ett dugg bättre av den där filmen.

Nu låter det som att du har fördomar mot alla pb-ägare. Det är väl inte ett dugg bättre :smirk: .

fyfan vad jag hatar "fel människor med fel hund", det är så synd att en så vacker och lättlärd hund fått ett sånt rykte..

Elektron skrev:

Det är ju inte Bara Pb-ägare, som kan vanvårda sina hundar......

Bättre än vadå? Själva definitionen av en fördom skulle jag säga är just att den slår mot alla.

Sen sträcker sig inte mina erfarenheter av pitbulls mer än till att en väldigt knarkpåverkad ung tjej "glömde" en sån i min trapp en gång och att jag ser dom på stan med mattar och hussar som man sällan ser med andra raser. Sen finns det säkert massa traditionella hundmänniskor som har pitbull fast jag inte sett dom. Själv skulle jag inte orka skaffa en ras som alla ska tycka om, det är inte värt besväret.

Håller med videon, synd om hundrana som får lära sig ett sådant beteende, likandant med rottviler. Båda två är ju riktigt trevliga hundraser å folk blir nästan chokade över att min kompis familj har haft en jätte trevlig rottveiler som familje hund (fick tas bort på grund av åldern).
Å en annan kompis familj har pit bull, en med sådan där läcker färg, oxå jätte trevlig hund.

Tja, det blir ju så när en liten klick inte vill ha sina hundar som en vän i familjen. Jag bor i en förort till GBG, och om man smyger sig längs en naturstig samt tar av från vägen så kan man om man har hemskt otur beskåda: unga killar som hetsar sina pitbulls mot varandra..Sedan fick jag höra av en vanlig Svensson på spårvagnen (innan jag visste detta) jag språkade med att: OM du går med hunden vid xxxx naturstig..så gå inte där...för där kampar dom med sina hundar :(

Blir bara ledsen när det handlar om hur vissa av dessa hundar har det, att det bara avlas fram såna hundar som säljs till vem som helst för att nån idiot ska tjäna snabba pengar!
Jag lyssnade mycket på vad som stod i media å vad många folk hade att säga om Pitbulls innan, en dag skaffa en bra vän till mig en Pitbull, å vilken överraskning, världens goaste hund, har aldrig träffat nån snällare hund faktiskt, å min son å den lekte som bästa kompisar, det hela slutade med att jag nu har en Pitbull valp vid namn Olga, som kommer från en seriös uppfödare, som inte sålde till någon under 20 år, sålde inte till kända storstäder där det finns mycket problem med sk kamphundar å några krav till fanns där! Pitbulls är en väldigt känslig å oerhört lojal mot sin husse/matte, å just sorten av en bra uppfostrad Pitbull som tas om hand å sköts rätt är det som fick mig att falla för just denna rasen som jag innan frukta! ;)

squarepants skrev:
fyfan vad jag hatar "fel människor med fel hund", det är så synd att en så vacker och lättlärd hund fått ett sånt rykte..
Kan bara hålla med, går valpkurs med min lilla valp, hon e så himla lättlärd så jag blir rent paff ibland =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 607
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur