Sv: Pitbull

Jag tänker inte ta parti om fråga ang rasen PB, men det är väl inte konstigt att hundar som tex denna får dåligt rykte pga sina ägare :mad:

Penisförlängare som någon nämnde, dessa PINSAMMA idioter som tror sig vara häftiga för att dom har en tuff ras.... så skriker det NOLL KOLL om dom istället :confused:
Borde te sig häftigare att visa hur bra ledare man är än att visa "Min hund bestämmer över mig o gör precis som den vill"....
Personer som kommer med kopplet snurrat runt handleden o hunden går på bakbenen o nästan stryper sig själv i kopplet..... O denna PINSAMMA bild visar sig om o om igen bland våra kära "penisförlängar-ägare" suck...:( Att en hund i den sinnesstämningen går till anfall är inte konstigt.....

Just denna hund drog inte i kopplet men gick till anfall vid första tänkbara tillfälle o den låste käkarna.....
Ägaren försökte ju iaf få bort sin hund o det var väl bra men hur i hela fridens namn kan han bar gå där ifrån :eek: Vilken :devil: idiot

Hoppas verkligen den stackars labben blev bra:o o vilken tur för den stackars blinda ägaren att hon hade en trogen hund som genast återvände till hennes sida.... vad hande hänt om hennes hund dött?? (Förutom den enorma förlusten då....) Då hade hon stått där o inte vetat vart hon skulle gå.... :crazy:

Hoppas verkligen dom får tag i killen o att han får ett kännbart straff :mad:

Du svarar ju så bra själv

Har man en hund som är AVLAD för att slåss med andra hundar, då BÖR man vara medveten om att det inte är en god idé att släppa den lös (eller vad man nu kan tänkas göra) bland andra hundar. Detta bevisar att ägaren var den som du borde hysa agg mot.

En bra (RENRASIG) Pitbull Terrier är ingen hund man släpper ihop med vilt främmande hundar, kamp- det är vad rasen strikt har avlats för sedan 1800-talet.

Om inte ens den renrasiga kan vara med andra hundar, hur ska då de som är blandade vara ?

Självklart hyser man agg mot ägaren, har jag påstått något annat ?

Jag kan nog tänka mig att flertalet terriers kan "sitta fast" i den bemärkelse att raserna är så förbannat envisa.

( obs att jag inte har kikat på filmen ifråga, det klarar jag inte av )

Okej, tack för att du svarade på min fråga.
Ja, en blandras kan ju slå hur fel som helst.:crazy: Det som första hund i händerna på en som inte vet vad den har i kopplet, ja, här har vi ju beviset på vad som kan hända. Riktigt mörkrädd blir jag när jag ser en Bruks/kampavlad blandras i kopplet på någon som knappt vet vad som är fram och bak på hunden.

Gnist:
Pitbullen var först inte avad för just hundkamp, nej, utan var först en gårdshund/tjurhund, det vet jag, men det gick inte så bra då hundarna ofta rök ihop, sedan när djurhets blev populärt gick hundaveln strikt in på det området tills att även den aveln förbjöds och hundarna istället började avlas för hundkamp. Det var mest det jag menade.

Fy f-n det var ju nästan ännu värre! Han sparkade på tjejen som försökte rädda sin hund.
Vad gäller både inslaget och artikeln:
Pitbull eller vad som helst, jag tycker inte att hundar med så här låg "aggressionströskel" har i en lekmans händer att göra. Fattar heller inte riktigt vad man har för nytta av att de är så lätttända? Varför ska det vara OK att ha en hund som har så lätt för att bli dödligt farlig?

Sen bryr jag mig inte det minsta om vilken ras det är men har en hund visat de här tendenserna så tycker jag bara det finns en väg och det är att låta den somna in.

Usch va hemskt :( Synd att pitbull/amstaff får skit för att människor med noll kunskap om hundar köper dem som snoppförlängare *arg* ....................

Världens mysigaste ras annars, men dom förstörs av idioter som uppfostrar dem med våld!
Sen ligger det (tyvärr?) i deras natur att bita sig fast och låsa käkarna.
Dem flesta raser har rastypiska beteenden i stressat/hotat läge.

Sen hade jag nog också sparkat på en hund som höll på att bita ihjäl någon faktiskt i ren panik. Men det är hemskt att se, och det hade troligtvis inte behövt ske om hunden hade en normal ägare.. :(

Det är inte bara de som har hundarna som penisförlängare som är farliga, de glada optimisterna som inte vet vad de har i snöret utan fullt ut litar på att "min hund blir vad jag gör den till" är potentiellt nästan lika illa.
PL

Mig veterligen så användes de i begynnelsen till att hetsa slaktdjur, fram till det blev förbjudet och därefter användes de som allt-i-allo-hund och gårdshund, och som sådana skulle de klara av en mängd arbetsuppgifter. Det avlades också på en större typ av hund i det skedet då hundarna också hade till uppgift att försvara gårdens djur mot pumor, prärievarg och diverse andra rovdjur.

I ffa USA användes den typen av hund också i hundkamper, liksom ett flertal andra bullhundar.

Att därifrån påstå att PB avlats i princip för hundkamper enbart och att det varit rasens främsta uppgift känns för mig som ett lite långt kliv att ta.

Det som är synd för rasen är dock att många ägare helt förnekar att det alltid har varit en kampbenägen hund genom tiderna och att det avlats på hög kamplust bla. även om det i ett tidigt skede inte var just hundkamp som det avlades för.

Det är inte bara de som har hundarna som penisförlängare som är farliga, de glada optimisterna som inte vet vad de har i snöret utan fullt ut litar på att "min hund blir vad jag gör den till" är potentiellt nästan lika illa.
PL

:bow:

Det finns folk som inte ska ha hund överallt. en äger en pitbull och en annan en golden t.ex. Sen är ju frågan vilken hund som gör mest skada i fel händer.

Jag vet mkt väl att det var en bullbaitinghund tidigare. O innan dess var förfäderna krigshundar od.
Jag reagerade mot att du skrev att PB inte är avlad att anfalla andra hundar!
PL

kl

fy va hemskt :cry: stackars, stackars kvinna.

Jag var en av dem som tidigare vid dessa diskussioner alltid försvarade dessa hundraser, pitbull,amstaff och blandningar med dessa hundar.
Idag har jag ändrat uppfattning.

Dessa hundar har ett sinne för att döda som få andra hundar har. Jag har även Rottis och AA men det går inte att jämföra. Många av de amstaff jag träffat attackerar och slåss enbart för att döda, enda sättet att få isär dom är att strypa dom sparkar och slag eggar dem till att fortsätta.

Saken var den att fram tills i sommras hade jag själv en amstaff blandning, han var på många sätt en underbar hund men han hade ett hat gentemot andra hundar och även katter som inte gick att kontrollera. En skrämmande besatthet av att slåss.
Attackerade de andra hundarna i huset utan förvarning, det bara small.

Tyvärr tror jag av den erfarenhet jag fått att dessa hundar har en benägenhet att vilja slåss på samma sätt som jakthunden jagar.
När vi beslutade oss för att ta bort våran kille fick jag som svar från en uppfödare att det är sådant beteende man får räkna med om man skaffar en sån hund. Isf är valet enkelt för mig...

Senast ändrad:

Exact, ingen ras kan lasa kakarna, och det ar fa raser det finns sa manga myter runt som just Pitbull...
Dom jag har traffat (och det ar manga har) ar valdigt manniskovanliga (dom kallas 'The babysitter dog') och fungerar alldeles utmarkt i familjer. MEN... rent generellt vet jag flera som trots att de lever i en familj med flera hundar inte ar helt "sakra" i flocken.
Having said that, jag skulle inte heller lita pa att min rottis, eller min kompis shafer, eller en anna kompis boxer skulle kunna leva i en flock situation utan vidare oversyn fran manniskor och inte borja slass och skada en hund i flocken svart.
http://www.austinlostpets.com/kidskorner/2October/pitbull.htm

Lite knappis.

Ägaren kanske räddade livet på ledarhunden genom att gå iväg med sin egen.
(Kan tyvärr inte se klippet).
Försökte ägaren strypa sin hund för att den skulle släppa? Att sparka triggar de flesta hundar/raser med lite go i att fortsätta.

Någon som vet om hundägaren hört av sig till kvinnan med ledarhunden/Polisen för att höra hur det gått?

Jag anser inte att man kan jämföra välavlade, reggade Amstaffs o APBT med diverse köksavlat drägg, som oftast inte har en enda sån gen i sin obefintliga stamtavla.

Jag håller med Martha! INGEN hund oavsett ras är aggresiv utan anledning. Jag tror inte att det är första och absolut inte sista gången dän här hunden är i slagsmål med en annan hund.
En sådan här hund borde naturligtvis avlivas, för allmänhetens skull, men jag skyller helt och hållet på hundägaren. Det är antagligen hans fel att det har gått se snett med hunden...

Hur menar du? Att ägaren kanske "livet på ledarhunden genom att gå iväg med sin egen"?

Enligt filmen så promenerar han bara lugnt därifrån med sin hund! Till synes helt oberörd!!

En "normalt funtad" människa hade väl försökt ta sej till närmsta telefon och ringt efter hjälp?
Eller bundit upp sin hund och hjälpt den synskadade visitera sin hund?
Eller kontaktat NÅGON annan som kunde hjälpa den synskadade - om han själv inte kunde pga den egna hunden!?

Man lämnar väl INTE en synskadad person åt sitt öde med en skadad hund som ens egen hund tuggat sönder?!

/Swat

Pitbull är avlade för hundslagsmål, eng. staff och amstaff hade man till tjurhetsning. När det blev förbjudet började man med hundkamper, det var då pitbull "blev till".
Ordet pitbull kommer från gropen de slogs i, the pit, och bull efter de hundraser man använt i aveln.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 492
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad heter den här?
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10