A
arizona
Är det non som har häster som pissa blod nu när det är så kallt?
Az
Az
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick en förklarning av min vetrinär att när hästen äter sno blir njuren ner kyld och då kan dom pissa lite blod.
Az
Fick en förklarning av min vetrinär att när hästen äter sno blir njuren ner kyld och då kan dom pissa lite blod.
Az
Az
Jag har tre hagar och endast hästarna i hagen med barrträd har rödfärgad urin ibland, vet ej om detta har något samband.
Låter okunnigt av veterinären. Njuren renar blodet som är kroppsvarmt. Det enda som blir kallt vid ätning av snö är sträckan munnen - magsäcken.....
Det som njurarna kan reagera på vintertid är om hästen dricker dåligt. Då blir urinen mer koncentrerad och mörkare.
Kenneth - det sägs gran kan rödfärga urinen, om det är sant eller ej vet jag inte. Sett urin bli röd i kontakt med snön både i hagar utan träd och med träd.
*KL*
Arizona:
Om det är blod eller hemoglobin i urinen i den omfattning som skulle krävas för att ge såpass rött som det blir i snön så skulle du se det och få skrämselhicka såfort hästen kissade, alltså redan när urinen rann från snoppen till marken. Jag har sett det och det är inget som går att missa, man bokstavligt talat hoppar till.
Jag har inte misset Alex! stoets piss är normal, hon gå i samma hage, same food, same water! hon är kännsa tuffer an han.
Az