"piss Märr"

S

sussa

Alltså vad är igentligen en Piss märr? Min Vet sa att Frida kan va en sån. Jag frågade ju naturligtvis, men fick så diffusa svar. I så falll fattar jag ju varför hon är "knäpp".

Sv: "piss Märr"

Ordet "pissmärr" är ett samlingsord på olika symptom som ett tjurigt och vrångt sto kan ha. Inte en sjukdom i sig.

En typiskt pissemärr är svårare att rida vid brunst, brunstar mycket, ofta och i samband med att de möter en ny häst.Sparkar, bits är allmänt besvärlig att ha att göra med. ""Brunstpiper" ofta. Osv.

Sv: "piss Märr"

Ordet "pissmärr" är ett samlingsord på olika symptom som ett tjurigt och vrångt sto kan ha. Inte en sjukdom i sig.

En typiskt pissemärr är svårare att rida vid brunst, brunstar mycket, ofta och i samband med att de möter en ny häst.Sparkar, bits är allmänt besvärlig att ha att göra med. ""Brunstpiper" ofta. Osv.

Men Vad fasen, kan det va så enkelt? Hon har nyss kommit hem o står med ett russ sto, o hon bits o sparkas, fast hennes behandling är under kontroll o hon egentligen inte ska ha ont ( inte 100% ska tillbaka om 2 veckor till Djursjukhuset). När jag vet till hundra att hon är bra så kanske det finns ngt tillskott som får henne lugnare vid Brunst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 857
Senast: Tualma
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama