Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Sv: Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Synnerligen fint! Precis i min smak :). Hade köpt direkt till L m jag hittat det på stan!

Sv: Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Jo villkoren är ju såklart annorlunda, men hur mycket sjunker chansen att få bli mor/farförälder om ens barn är homo? det är just det som jag funderar kring nu när Mitten tog upp det. Nu pratar vi ju 20 år framåt och man kan ju hoppas att lagen kring detta ser ut på ett annat vis än nu :)

Jag *tror* att sannolikheten är mindre, finns säkert statistik på det. Det är ju ändå snäppet krångligare, gissar jag. Sedan är det såklart inte omöjligt. Och man kan ju bli utan även om man är straight. Jag fick bara känslan av att sannolikheten minskar, vilket är det enda jag tänker på om jag skulle försöka vaska fram något 'negativt'. Dessutom spelar det egentligen ingen roll för jag tvivlar på att jag har något att säga till om i varesej läggningsfrågan eller barnfrågan ändå :p

Edit: och angående adoption så tror jag det tar lång tid innan många av de vanliga adoptionsländerna accepterar homopar... som det är nu accepterar många inte oss, för att min man är 7 år äldre än jag (och många har en gräns på 5 års åldersskillnad). Så jag tror tyvärr inte att 20 år räcker för att det skall vara likvärdig situation som för ett straight par som inte kan bli gravida själva.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Övr. Barn Jag måste bara berätta om mina fina små pojkar, de är så underbara att jag nästan spricker. Våra barn sover tillsammans (eller ja...
2
Svar
38
· Visningar
2 249
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar