Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Sv: Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Nu tror jag Buke är rätt ställe att få lite medhåll ;). Har köpt en fin, knallgul regnjacka till L med Pippi på, och en kompis till mig undrade om det inte var lite "tjejigt". Suck! Pippi är ju, tillsammans med Bamse, hans största idol just nu så varför inte? Jag hade inte ens reflekterat över det hela! Tycker Pippi är cool o Lilla Gubben likaså...

Skit också jag köpte Emil t-shirt och kofta till min dotter....

Det förstår du väl att pojken kan bli bög om han har pippikläder! ;)

Skämt åsido, min kusin hade faktiskt pippi som sin största idol och han använde klänning, nattlinne och lekte med barbie.
Såhär ser han ut nu: http://www.youtube.com/watch?v=pkhAREVyn5U..

Jag tycker att det är så otroligt dumt att stoppa in så små barn i könsfack, helt sjukt är vad det är egentligen.
Tids nog kommer de ändå automatiskt hamna i sina fack tack vare hur samhället ser ut idag :(

Nu tycker jag ni är kokko allihopa, vad är det för fel på att vara bög då??

;) :D

Men faktum är att många använder ordet ( inte ni som använt det på skämt i tråden ) som något fult och äckligt som man verkligen inte vill, det är hemskt tycker jag :(

Men faktum är att många använder ordet ( inte ni som använt det på skämt i tråden ) som något fult och äckligt som man verkligen inte vill, det är hemskt tycker jag :(

Du svarar så klokt du cala :).
Självklart är det ju inte fel att vara homosexuell, jag skulle älska min onge lika mycket om hon kom ut som flata.
Men en del som man träffar och samtalar med visar ibland en rädsla mot homosexualitet som ofta maskerar sig fientligt.

Och just i genusdebatten brukar det ofta komma upp gliringar om sexualitet.
Tråkigt tycker jag för sexualitet har ju inte någonting med klädsel eller vad man leker med att göra.

Jag tycker också som du att det är hemskt och kränkande att nedvärdera någons sexualitet.
Men nu blev det lite ot :o

ta absolut inte detta personligt, det är inte riktat till dig generellt men:

jag börjar bli så trött på dessa diskussioner så jag snart kräks:crazy:

ta på ditt barn vad du / han vil. Det är inte de som tittar på honom som ska trivas.

Jag tycker bara det är beklagligt att diskussionen behövs. Det är sådana som TS väninna som gör att min dotter kommer bli retad för sin stålmannentröja, och att min väninnas son kommer bli retad för att han vill ha Hello Kitty.

ja, fy fan..
Å bara för att han gillar hästar och gärna vill med ut och rida så ligger han i riskzonen för att bli bög har jag hört

Vet du vem jag o L är, eller gissade du bara rätt ;)? Han älskar hästar och att rida. Mest gillar han själva proceduren med hjälmen, västen och hästen, själva ridturen blir oftast bara 5 min, men dock glada fem minuter :).

Och angående bögeriet, så känns det ju som om det finns betydligt värre saker man kan oroa sig för. Möjligtvis önskar man sig väl att barnet ska bli hetero för att det fortfarande finns så mycket fördomar mot homosexuella, och att man inte vill att ögonstenen ska bli trakasserad.

Senast ändrad:

Klart han ska ha Pippi!

Jim har en blå regnjacka med Pippi på som jag hittade på Loppis!

Har aldrig ens tänkt tanken att Pippi kläder skulle vara tjejjigt. Mina pojkar på 2½ och 3½ år älskar Pippi och har endel Pippi kläder som dom osså älskar och skulle ha på sig varje dag om dom fick. :D

hihi, nä jag vet inte vilka ni är. Men jag möter samma fördomar när min 4 åring vill ut och rida, gillar hästar osv.

Klart en kille kan ha pippikläder :)

Här är Hello Kitty en favoriterna, blandat med Pingu och Rorri :D
Såg en stor, grov man ala mc knutte på stan förut, med boots, skinnjacka och
en Hello Kitty t-shirt:D Han var säkert 40+. Tyckte det var lite kul och se

Totalt OT, men jag funderar ibland på det här med homosexualitet, och det som skulle vara negativt med att mitt barn var homosexuell skulle nog bara vara att sannolikheten för barnbarn minskar :).

Annars kan jag känna att om man är homosexuell kan man nog inte ha bättre föräldrar än oss, så varför inte, på något sätt :).

Fast hur mycket minskar den sannolikheten egentligen jämfört om dottern är hetero? Minskar den så drastiskt eller är det vad "vi" tror att den ska göra ?

I dagsläget är det ju många homopar som får barn. När min dotter vuxit upp så torde det finnas ännu fler regnbågsbarn, så jag ser det nog snarare såhär: Viljan att skaffa barn sitter inte i vilken läggning man har :).

Fast hur mycket minskar den sannolikheten egentligen jämfört om dottern är hetero? Minskar den så drastiskt eller är det vad "vi" tror att den ska göra ?

I dagsläget är det ju många homopar som får barn. När min dotter vuxit upp så torde det finnas ännu fler regnbågsbarn, så jag ser det nog snarare såhär: Viljan att skaffa barn sitter inte i vilken läggning man har :).

Fast det blir ju onekligen något krångligare att skaffa barn tillsammans med sin partner än vad det är som heterosexuell. Alternativet "ligga med varann" finns ju inte. De flesta hetero får ju ändå fortfarande barn på just det sättet. Och det är ju betydligt enklare än att ligga med/skaffa barn med någon annan, inseminera eller adoptera.

Ja visst, men är den minskningen så drastisk och stor ? Det var just det jag funderade över.

Att det är klurigare förstår ju vem som helst. Men mer om det går att sia om hur framtida vuxna ( våra barn ) vill ha barn men ändå inte skaffar barn pga sexuell läggning menar jag mer. Det är ju givetvis svårt att diskutera framtiden ( ca 20 år framåt tänker jag ), men om jag får fundera och spekulera fritt. :)

Vad menar du med tillsammans med partnern ?

Senast ändrad:

Ja visst, men är den minskningen så drastisk och stor ? Det var just det jag funderade över.
Nja, lika stor minskning som bland heteropar som inte kan få barn tillsammans. Eller tja, villkoren blir ju olika där också. Ett heteropar kan ju få gemensamma barn via IVF, ett homopar kan aldrig få biologiskt gemensamma barn. Och det förstås; som homopar kan man ju ta "den vanliga vägen" tillsammans med något annat par eller en enskild. Men då gäller det att ha någon sådan/a vän som man just är beredd att dela föräldraskap med. (Eller ha en vän som är beredd att bara stå för t ex sperman)

Vad menar du med tillsammans med partnern ?

Biologiskt gemensamma barn menar jag. Det är ju omöjligt att få.

Ja, jag hade iaf använt det till mina pojkar om jag var du.

Vår store son på 4.5 år hittade ett påslakan med Dora Utforskaren och han blev helt överlycklig. Han såg mest själva figuren Dora, medan vi mest såg att det var knallrosa. Tror du han fick det?
Jodå, vi köpte det trots att vissa säkert tycker det är alldeles för flickigt. Men herregud, ett täcke i sängen spelar väl ingen roll.

Vi har även köpt Pippi-stövlar i storlek 19 som båda barnen haft när de var små. De är röda och gröna. Reflekterade faktiskt inte ens över att dom kanske var menade för flickor men har kommit på det sen.

Verkar inte som våra pojkar fått några "men" av detta iaf då dom trots det är väldigt pojkiga i sättet. Nä, kan tycka det blir rätt uttjatat, herregud gult är väl en väldigt neutral färg och barn är barn, dom är så ärliga i vad dom tycker om och inte tycker om.

I skrivande stund sitter vår 4.5åring med sin röda Bobby Car och väntar på att få gå ut. Har en blå Blixtentröja och blå byxor på sig. Ikväll kryper han ner under sitt rosa Dora-täcke ;)

Ja, apropå just färgen gult.

Detta är något av det senaste i sonens garderob:
IMG_4637.JPG

IMG_4648.JPG

Flickigt? Pojkigt?
Själv tycker jag bara det är gulligt! ;)

Jo villkoren är ju såklart annorlunda, men hur mycket sjunker chansen att få bli mor/farförälder om ens barn är homo? det är just det som jag funderar kring nu när Mitten tog upp det. Nu pratar vi ju 20 år framåt och man kan ju hoppas att lagen kring detta ser ut på ett annat vis än nu :)

Vilken otroligt fin tröja! Är det du som har sytt den? Var har du fått tag på det gröna tyget?

Nu fick jag ju riktigt stor lust att lära mig sy! :D Jag som alltid har ogillat det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Övr. Barn Jag måste bara berätta om mina fina små pojkar, de är så underbara att jag nästan spricker. Våra barn sover tillsammans (eller ja...
2
Svar
38
· Visningar
2 249
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar