Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

ako

Trådstartare
Nu tror jag Buke är rätt ställe att få lite medhåll ;). Har köpt en fin, knallgul regnjacka till L med Pippi på, och en kompis till mig undrade om det inte var lite "tjejigt". Suck! Pippi är ju, tillsammans med Bamse, hans största idol just nu så varför inte? Jag hade inte ens reflekterat över det hela! Tycker Pippi är cool o Lilla Gubben likaså...

Sv: Pippi Långstrump- kläder till pojke. Varför inte?

Och vad gör det egentligen om det är lite "tjejigt" då skulle du ha frågat din kompis. Är det fult att vara tjejig och vad är egentligen tjejigt enligt din kompis ( skulle jag vilja veta av ren nyfikenhet ). För vad gör det om andra tycker att det är en tjejig jacka, älskar han Pippi och Bamse ska han självklart få ha sin idoler ifred tycker jag :)

ta absolut inte detta personligt, det är inte riktat till dig generellt men:

jag börjar bli så trött på dessa diskussioner så jag snart kräks:crazy:

ta på ditt barn vad du / han vil. Det är inte de som tittar på honom som ska trivas.

Jag som vände upp och ned på alla leksaksbutiker i jakt på en lagom liten pippiperuk åt min systerson... :-) Han är mycket fin i sin pippiperuk!

Jag skulle ta ett allvarligt snack med vännen, någon måtta på inskränktheten måste det ju finnas.

Härifrån får du iaf bara medhåll!!!

Sonen älskar Pippi och hade han fått chansen att få en gul(!!) regnjacka med pippi på så hade han inte tvekat att ta på sig den. Hade den varit rosa så hade jag haft mycket svårt att få honom att använda den. Detta enbart på grund av att det på förskolan anses vara en tjejfärg bland barnen. Men iom att den du skriver om är gul så är det ju/väl en unisex-jacka. Själva trycket pippi är väl inte indelat att vara tjejjigt heller? Inte enligt min mening iaf

Min första tanke var - var hittade du den, jag vill också ha, min tjej älskar pippi :D
Jag har aldrig reagerat på att varken gult eller pippi skulle vara tjejjigt? Å andra sidan, om det vore det, vad spelar det för roll? Köp en i rosa med Hello Kitty nästa gång, bara för att retas ;).

Underbart med valfrihet, säger jag. Om er familj vill ha den, vad spelar det för roll vad de andra säger?

Härifrån får du iaf bara medhåll!!!

Sonen älskar Pippi och hade han fått chansen att få en gul(!!) regnjacka med pippi på så hade han inte tvekat att ta på sig den. Hade den varit rosa så hade jag haft mycket svårt att få honom att använda den. Detta enbart på grund av att det på förskolan anses vara en tjejfärg bland barnen. Men iom att den du skriver om är gul så är det ju/väl en unisex-jacka. Själva trycket pippi är väl inte indelat att vara tjejjigt heller? Inte enligt min mening iaf

Men bilden på Pippi kan ju ge honom tjejbaciller :eek:

Jag är oxå egentligen lite led på könsdiskussionerna ;), jag blev bara så förvånad, för för mig är liksom Pippi en sagofigur och inget annat. Självklart ska L ha sin jacka, fattas bara annat! Kompisen sade det inte negativt, och jag ser ingen anledning att ta någon stor genusdebatt med henne heller, jag blev mest bara förvånad.

Och SJÄLVKLART ska alla ha på sig vad de vill, men jag hade ju blivit mindre förvånad om någon hade sagt något om jag hade köpt en rosa klänning till honom, men en knallgul regnjacka med Pippi- motiv är i mina ögon ganska så könsneutral?

Ingen Big deal egentligen, bara intressant o se vad ni tycker :)

Spelar väl ingen roll om han har en gul Pippi regnjacka. Min pojk har också Pippi som sin idol och har en Pippitröja som han vill använda lika mycket som traktortröjorna. Han fick syn på en röd Pippimössa i helgen när vi var ute och handlade och den köpte jag.

Min dotter har både mycket rosa (hennes val) och traktorer och monster ja "killiga" mönster.

Tradera, men den var ny. Sök på Pippi och regnjacka! Inte jättedyr, och passade så bra då vi har ärvda galonisar i flerfärg, bl a gul.

Min son älskar Pippi! Vi köpte en kortärmad Pippitröja till honom när vi var till Vimmerby för nått år sedan. Han använder den jämt :laugh:

Jag och mina barn alskar ocksa pippi! Du borde ge din vaninna boken "ge ditt barn 100 mojligheter istallet for 2", det ar sana som hon som behover den!

Senast igar, i sin fina pippitroja!

Fast, ha,ha, enligt bilden ser det ut som om det vore just Pippi- REGNKLÄDER de hade behövt ;). Skönt att det finns tvättmaskiner! Härligt att våren har kommit till Irland!

Haha ja verkligen, jag far reka tradera jag ocksa :D

Faktiskt blev de inte sa blota som man kunde tro, och det var 14 grader ute, jatteharligt! Ja verkligen tur att man kan tvatta bade barn och klader haha annars hade vi varit korda!

Tycker inte alls det är tjejjigt, och om så vore, vad spelar det för roll.
Jag har två yngre kusiner, en tjej på 9 år och en pojke på 4. I julas fick flickan ett par svarta leggings med strass på. typiskt "tjejiga" och säkert tänkta att ha till en klänning, saken var den att lillebror blev ledsen och vill oxå ha såna fina med "glitter" på. Självklart fick även han ett par, och hade på sig under julfestligheterna! han var jätte nöjd, kände sig lika fin som storasyster och självklart tycker ingen att det är konstigt...Vill han ha det så är det ju givet att han ska få ha det!

Medhåll! Medhåll! Medhåll!!! :bow:
Varför kan inte pojkar ha världens starkaste flicka som idol??

*mumlar något om idioter*

ta absolut inte detta personligt, det är inte riktat till dig generellt men:

jag börjar bli så trött på dessa diskussioner så jag snart kräks:crazy:

Men orsaken att diskussionerna kommer upp är ju för att TS, jag och andra blir så himla urtrötta så vi nästan kräks på folk som känner sig manade att kommentera vad våra barn har för kläder.

ja, fy fan..
Å bara för att han gillar hästar och gärna vill med ut och rida så ligger han i riskzonen för att bli bög har jag hört

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Övr. Barn Jag måste bara berätta om mina fina små pojkar, de är så underbara att jag nästan spricker. Våra barn sover tillsammans (eller ja...
2
Svar
38
· Visningar
2 249
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar