Pinsammaste frågan på Buke hittills!

Sv: Pinsammaste frågan på Buke hittills!

Ingen pinsam fråga alls i mitt tycke :)

Skav behöver dock inte nödvändigtvis bero på behåringen i sig.
Personligen är jag en "brazilian"-person och även jag kan få skav om jag rider i fel underkläder. Har inte märkt att det skaver varken mer eller mindre beroende på "frisering":p

Det du behöver är hederliga och välsittande bomullstrosor av heltäckande sort, minimum hipster/midi upp mot maxi/boxer.

Aldrig heller fått skav pga håret. NU har jag iofs ytterst lite hår. Däremot fick jag jävlar i mig blåsor i hela röven när jag var dum nog att sitta och rida lektion i stekhettan förra sommaren i stringtrosor och helskodda ridbyxor.

Jag skulle vilja se TS i stringTROSA- en karl:rofl::banana:

Klart att håret blir nött om man skaver/ rider mkt.

Jag kör också på brazilian så har av fullt logiska anledningar inte upplevt några problem utav håret, men som andra skriver så kan man få skav ändå. En sak som jag tycker har stor betydelse är vilken sadel man rider i, jag personligen kan inte rida i sadlar med väldigt smal midja. Då får jag ONT!

Haha, varför inte? :D Sexigt värre!

TS
Säger som så många andra, underkläderna gör stor skillnad. Ha inga sömmar vid de känsliga delarna så brukar det gå bättre.

Är TS verkligen en karl? Jag tycker mig minnas att jag sett TS skriva under inlägg med ett feminint namn.. inte för att jag på något vis är fördomsfull eller så :)

Till TS
Jag säger som de andra, det är nog underkläderna som skapar problemen snarare än behåringen.

Är TS verkligen en karl? Jag tycker mig minnas att jag sett TS skriva under inlägg med ett feminint namn.. inte för att jag på något vis är fördomsfull eller så :)

Till TS
Jag säger som de andra, det är nog underkläderna som skapar problemen snarare än behåringen.

TS är en dam med sjuttitalsbuske av svintokvalitet :) Inga mjuka underkläder i världen har hjälpt.

Jag har gjort en brasse nu, för att se om det blir bättre, borde inte håret bli mjukare av några vaxningar (håret under armarna har i alla fall blivit det)? Men det känns lite knasigt, eftersom jag aldrig gjort det förr :)

Om håret blir mjukare vet jag inte, men det som växer ut blir efterhand tunnare, liksom.

Annars får du väl köra med balsam :idea:

På mig e det inte så mycket underkläderna som ger skav utan ridbyxorna:o Jag måste ha helskoda annars får jag skav. Ovs underkläder (har tom i undersöknings syfte provat utan) och har då kommit fram till att det e byxorna.

Under min Strömsholmstid så gjorde vi grundliga utredningar om detta - svaret var - det beror på sadeln. Det blir bättre med bomullstrosor och rakat men med dressyrpass i allroundsadel al la gammelhård kvalite så kissade man skrikande.

Gud ja, sadeln tror jag också står för den största delen. På min förra ridskola fanns det en sadel som inofficiellt gick under benämningen "musdödaren". Efter ett dressyrpass i den kunde man räkna med att hitta blod i trosorna även när man inte hade mens. :crazy:

Rider jag länge när det är varmt får jag dock lätt skav oavsett sadel. Ett tips jag fick när jag beklagade mig över detta var att klippa av ett par nylonstrumpbyxor och ha dessa under ridbyxorna. Eftersom de är så hala så glider ridbyxorna mot dem och minskar på friktionen mot huden. Funkade riktigt bra.
Och det bästa underklädesmaterialet för mig är bambu. Svalt, supermjukt och andas som en dröm.

Just håret är det enda som någonsin lyckats ge mig skavsår efter ridningen. Sadel, ridbyxor eller underkläder (de måste såklart sitta bra för att vara bekväma, dock) spelar ingen roll. Men just håret. Fick ett rejält skavsår på ena blygdläppen - ajjj! :cry: :o Sedan dess håller jag det kort :devil:

Jag som var helt säker på att jag var ensammast i världen om detta :o Blir mitt mer än 5 mm sticker det mig seriöst på klitan och jag vet att det är håret som sticker för om man på något vänster lyckas "bädda in den" blir det bättre. Jättehemskt är det!

Oj vad intimt det blev :o Men hur som, även här hålls det kort numera.

Jag! Så du är inte ensam ;) Tycker det är rätt jobbigt eftersom enda gången det inte skaver är när jag är helt nyrakad eller har 1-dagars stubb typ :crazy: Särskilt nu när jag är gravid, innan kan jag inte minnas att jag hade lika mycket problem med det. Nu löste jag det med att sätta rump-pad på sadeln och det hjälpte!

Under min Strömsholmstid så gjorde vi grundliga utredningar om detta - svaret var - det beror på sadeln. Det blir bättre med bomullstrosor och rakat men med dressyrpass i allroundsadel al la gammelhård kvalite så kissade man skrikande.

Det här är nog en av de mest omtalade saken på strömsholm över alla år, hur man undviker ridsår...:angel:

Ts. Du är inte ensam, rider själv distans och vinterträning alá 3 timmar skritt är inte det skonsamaste om något är fel...
En bra och passande sadel är nummer ett på listan, hur bra man har fixat med resten så är sadeln en väldigt avgörande faktor.
Underkläderna måste vara sköna och frisyren hålls kort :devil:

På tävling, varma sommardagar och på vintern(under termosarna) så har jag distansridbyxor med padding i rumpan i lite glatt material, annars helskodda från eurostar och pikeur.

Sen beror mycket på hästen också, min ena häst ger ridsår väldigt mycket lättare än den andra(tack och lov är det pensionären...:p) trots samma sadel och kläder(och testat med olika ryttare, den hästen är en ridsårshäst)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
125
Senast: Badger
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 173
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar