Pimpa din travare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Pimpa din travare

Jag gillar bling bling! Men med måtta.
Även om mina pållar inte blir så blingade till start... blir mest matchande färg på förbygel o selunderlägg.

Men helt OT, den värsta "utsmyckning" jag gjort till lopp var på en lucia. Den svarte springaren fick löpa med röd tomteluva med bjällra i tofsen.
Loppet sändes i tv, pållen tog hand om ledningen direkt, struten på mössan stod rätt ut men pållen hade sitt livs sämsta travdag och tappade travet totalt. Oplacerad och rapporterad.
Med tomteluva i tv-sändning.... yiihaa :rofl:

jag köpte mina första i usa sen har jag köpt på lite olika travshopar finns överallt...men då jag köpte mina i usa var dom inte så poppis hä mest jockeys som hade dom ...men även travfolk men nu känns dom mer vanliga.. eller har jag fel?

varför skrattar du? sånna är ju dom bästa!

har gröna, svarta vita, lila och guld!

jag köpte ett par lila glitterboots för att retas med min far. mend et slutade att jag satte dom på en av hingstarna i stallet få chefen skulle på tävling på annan ort haha.

Och jag har/har haft svarta, bruna (under ponnykarriären) och lila och orange nu på senare år...

Jag ÄLSKAR de glasögonen...

Jag kanske skulle blinga mig själv i stället... :banana:

*kl*

I love swarovski! :love:
Jag har massor av pannband med swarovski och sen ett till ena hästen med hans namn i guld.

Alltså, jag håller inte riktigt med om att hästen måste vara en "stjärna" för att det ska passa med diverse utsmyckningar. Alla våra hästar är ju stjärnor i våra egna ögon och varför skulle man vilja göra dem mindre fina bara för att de inte har någon mille på kontot. Jag skulle tycka det var minst lika kul att fixa och trixa och dona ändå.
Annars skulle det nog inte vara många som ville köpa lite mer utstickande utrustning heller, om det bara passade på V75-hästarna. ;)

Gällande pannband finns ju "allt" att köpa på hästshopar,swarovski, flätade, kedjor osv där passar ju ridtränspannband lika bra på travträns.

Selar i olika färger går att få tag på här i Sverige med såklart. Bara att beställa hos en sadelmakare. När jag beställde min nyaste sele fick jag välja färg. Det var allt från blått till rött osv.
Eller så kan man importera.
Men visst hade det varit coolt med en butik där man kunde gå och dreggla över alla dessa häftiga saker. Eller en webshop där man kunde klicka sig runt i travmodet. :)

Men helt OT, den värsta "utsmyckning" jag gjort till lopp var på en lucia. Den svarte springaren fick löpa med röd tomteluva med bjällra i tofsen.
Loppet sändes i tv, pållen tog hand om ledningen direkt, struten på mössan stod rätt ut men pållen hade sitt livs sämsta travdag och tappade travet totalt. Oplacerad och rapporterad.
Med tomteluva i tv-sändning.... yiihaa :rofl:

Du? Du skojar?
Hahahaha! Nu fick jag genast en ny bild av Oki - the joker. :angel:
Snälla sääääg att det finns arkiverat någonstans. :rofl:

Hm... det skulle nog vara i Umåkers videoarkiv då... :crazy:
Det är ju över fem år sen och jag vet inte hur länge loppen sparas.

Han var faktiskt riktigt fin i sin röda luva. Hästen är tyvärr borta men luvan fins kvar. Kanske testar nån fler gång... :)

KROOPS.gif

Hur snygga är inte de här glasögona? :rofl:

Jag typ hatar dem... inte för färgen o modellen, tkr de är snygga... men jag har för liten näsa så de sitter skit illa.....

haha!! redan provat men gav upp ;) tom testat att få hästen att skicka en snökokka på snoken men förgäves.. det slutade bara i snokblod..

Häromdagen hittade jag en GLITTRIG förbygel på travshopen på Umåker :love:
Skulle köpt den om jag hade haft en passande häst<3

Hm, är jag helt bakom flötet och har inbillat mig att Dennis Ek har/har haft en rosa sele? Har hört att det går att beställa från USA eller är jag ute och cyklar?

Jag såg honom i måndags, hästen hade rosa sele, huvudlag, förbygel, sulky. Allt i rosa, skitfult men gillar han det så varför inte.

har nämligen bara sett en i läer med stenar som kostar typ 2.000 :/

hade man en som srang in lite mer hade man ju haft råd att köpa :)ssååå fin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka