Pimpa din travare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Klockren rubrik om jag får säga det själv ;) :rofl:

Men skämt o sido..

jag har funderat lääänge på att öppna en webbshop, jag har letat lite halvhjärtat efter DEN DÄR produkten med stort P som skulle göra min shop attraktiv. Eller bara hitta en vettig genré.

Min senaste idé är bling-bling till travhästar :idea:

Alltså utrustning och likn. i lite annorlunda färger och utformning. Jag tycker att det verkar komma mer och mer. PonnyPrakt finns för ridhästar, varför ska dom ha monopol på att pynta sina hästar medans vi får fortsätta med våra svarta selar.

Tänk Going Kronos förbygel som blev så omtalad här på buke.

Nu är det här bara en av många idéer som jag har haft och jag kan mkt väl ha ångrat mig imorgon. Men till dess.

Hur skulle eran ultimata pimpade tävlingsutrustning se ut?

Think outside the box

Sv: Pimpa din travare

vara matchande :P haha. jag gillar pimpade saker. men budgeten är ju begränsad. priset sätter gränser ;) Men heta pannband och förbyglar. unika färger på elastiska lindor och selunderlägg. färgade nylon slaggjordar? det vanliga fast i häftiga färger liksom?:)

Karma har nog travsvergies mest blingade pannband :o.
Jenny- I kill you -om du berättar vad det kostade.

det är ju roligt med frger soms ticker ut en det går ju att få tag på baa man ger sig hän. (som jag då) men jag r ju långt i från lika galen som många i australien och usa är... ;)

men min hst har blivit kallad det mesta. zigenarhst, julgran osv.. haha MEN varför ska man rta sig efter alla anra tråkiga svenskar? är ju roligare om nån vågar sticka ut..

lines: jaga hr sett ett sånt fint för 1.500 tyvärr var pannbandet med rosa stenar passar ju sig inte riktigt :(

Det fanns en hygglig travare som hette Pimp en gång i tiden....:p

Mycket bra fråga men bling bling skrattar ju folk åt tyvärr :( Jag skulle gärna ha lite snygga huvudlag i fina färger gult och blått är ju mina stall färger så ett gult huvudlag skulle jag inte säga nej till;). Sådant tycker jag det finns för lite av i travet. Allt är ju bara svart o möjligtvis vitt. Fler färger på huvudlag och selar kan ju vara en :idea::bow:
Roligt att det är fler än jag som skulle vilja sälja trav grejer på nätet.
Vi kanske skulle slå våra kloka huvuden ihop om det där :idea:

Jag tycker det är fint med stenar typ swarowski på pannband och förbygel (som going kronos tex) MEN jag skulle aldrig kunna ha det på mina medelmåttiga hästar liksom. jag har bara en kuse nu som dessutom inte räcker upp till medelmåttagränsen :angel: Men själva grejen liksom, Going Kronos och andra typ V75-hästar och de där med något extra, klär i det. Men det skulle mest kännas fånigt om alla kommer med det.

Genomgående svartvitt tema gäller, vitt selunderläg, skrythuva, förbygel, resten svart läder ;)

Jag hade kunnat döda för en neonrosa förbygel med bling, matchande pannband, selunderlägg och skydd :love:

Kanske en sulky när du lix är på G? :angel:

Och jag är inte mkt för stenar och mojs á la Going Kronos förbygel .. :p Men jag tackar då inte nej till lite mer färger i travshopen! :D Tycker att allting ska matcha, själv har jag svart och orange i min dress .. så jag har svarta och orange grejer till mitt russ. Men oftast får jag specialbeställa då det inte finns hemma .. selunderlägg, huvudlagsunderlägg, fleecebandage, förbygel har jag i orange .. däremot saknar jag huvudlag och sele! ;)

Hm, är jag helt bakom flötet och har inbillat mig att Dennis Ek har/har haft en rosa sele? Har hört att det går att beställa från USA eller är jag ute och cyklar?

Jag säger bara; MER udda färger i sortimenten! :D

Jag kör för nuvarande med svart o guld...

pannband svarta med guldnamn med 2 guldstjärnor på var sida.....selunderlägg med 5 gulstjärnor på var sida o fiiiina förbygeln :love:

24678534.jpg

Jag har faktiskt en vinröd sprärrgrimma i plast med vitt foder. Till en början skaffade jag den till mina unghästar jag hade i pass , eftersom den var i mindre modell. När jag sen inte fick ta ut en liten spärrgrimma att ha i lopp tjurade jag till & hade den även på tävling, till mina arbetskamrater & chef's förtret... Skaffade mig sen vinröd skryt mössa & selpad.

Calle tävlade dock med ett bling bling pannband, med blåa fina stenar. Hon va så finer så :D

dennis importerade selar i typ 38 olika färgar från australen förut...tänkte bestälal en lila men då hade han slutat...han ahr rosa. japp..

tycker man mest ser blå, röda och gröna huvudlag om dom är frgade. hade ett gult förut som jag sålde. använder bara mitt vita.. har bara sett 2 andra med sånna och då köpte den ena sitt av mig :D

KL

kul att det var många som var intresserade..

Annars brukar de vara en ganska tråkig attityd till sånt här inom travet. Ni skulle sett min fars min när jag nämde det. :angel:

Men jag tror att ju mer yngre folk som kommer in i branchen och ju mer tjejer desto vanligare blir det.

jag håller med den som skrev att det kan kännas lite "pinsamt" att pynta sin egen "medelmåtta" för mkt. Men det finns ju annorlunda färger och liknande som är stiligt/klassigt. Behöver ju inte bara vara glitter och neonfärger

Kan ju meddela att det är skitkul att sitta och titta på grossist företag världen över.. Gud vad grejjer det finns.

varför skrattar du? sånna är ju dom bästa!

har gröna, svarta vita, lila och guld!

jag köpte ett par lila glitterboots för att retas med min far. mend et slutade att jag satte dom på en av hingstarna i stallet få chefen skulle på tävling på annan ort haha.

Jag skrattade inte för att jag tyckte de såg töntigt ut.. Utan för att det är kul när man hittar saker som ser lite annorlunda ut. De såg väldigt bra ut.

KUL med andra färger

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka