Pilotblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sydney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 879
S

sydney

Finns det några hingstar i avel nu detta blod? Vad hände med Nupilot (stavning)? Tacksam för tips men vill inte använda frysthingstar!

Sv: Pilotblod?

Om jag inte helt missminner mig finns ingen Pilotson verksam i Sverige längre.
Om du inte är intresserad av fryst är nog Poet 996 ee.Pilot det som finns. Nupilot togs ur avel -03.

Finns en hel del, men kanske inte i Sverige , men i dag finns det ju färsk semin även utomlands ifrån kolla tyskland.

Vad för hingst har du hittat som ej är godkänd av AVSH?

Åh! Jag läste om en hingst som antingen var efter Pilot eller som hade han i stamtavla igår. Kan inte minnas vad han hette bara! Jag återkommer om jag kommer på vad han heter. Jag har inte riktigt vaknat än känner jag.. :angel:

Finns inte Pomme Royal kvar i Svergie eller har han gått hädan?

EDIT: Kom precis på att Pomme Royal är sänkt till C.

Senast ändrad:

Ska förtydliga. Vill helst ha pilot i första led, vet att det finns längre bak på någon/några hingstar i sverige.

Om det finns några som är godk för import kan ni kanske nämna några, jag har letat men inte hittat:confused:

Kan väl oxå säga att jag inte vill ha fryst, men inte heller naturligt eftersom jag bor lite "off", långt att åka...Vanlig TAI vill jag ha:D

Som sagt, inga av ASVH gdk Pilotsöner. Det som finns är fryst efter Pentagon.
Pilot har/hade drygt 70 gdk söner men antingen är blodet underskattat eller passar ej vårt stomaterial, förmodligen det förstnämnda.

Den jag kommer på är Pablo, men vet inte om han är tillgänglig längre (eller om han ens lever). Men han har väl lämnat en del bra avkommor här i Sverige när han stod här.

Som far:

Cockpit 871
Iroko 986
Pablo 973
Pentagon 925
Pomme Royal 892

som morfar:

Lucky Point 1121

sen vilka som fortfarande är verksamma vette sjutton

Varför tror du att det inte skulle passa vårt stomaterial? Jag hade tänkt lägga pilotblod (om jag hittar ngn kandidat som passar i övrigt dvs) till mitt fullblod.
Jag har sett några med pilot i tredje led ex e nupilot som jag verkligen gillat, jag tror dock inte att det blir ngt eftersom jag inte vill ha fryst och många av de hingstar som nämnts i denna tråd, ex pomme royel, pentagon osv tilltalar mig inte tillräckligt för att chansa på fryst. Nupilotavk jag sett gillar jag mkt:love:

Han hade jag kunnat tänka mig, men inte om han står i usa kanske...

Aha. Jag kan ju inte så mkt tyska, det var längesen jag var i dom områdena nu...
Han verkar iaf stå på TAI eller hur? Kostar han 460 Euro eller har jag fattat fel? Kan det isåfall vara för ett skick eller? Det låter ju onekligen billigt...
Antar dock att det inte går att reg ett föl e. honom med gröna papper i asvh? Vill helst ha det.

Dom känner jag till de flesta av dem men de är ju antingen döda, ur avel eller ej tillgängliga vad jag förstått.
Gillar iofs Lucky Point men är tveksam till om jag gillar honom nog mkt för att betäcka med honom...

Du kan ta stoet utomlands och inseminera henne eller ansök sjäv om spermaimport på honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattbilder #10