LucyShow

Trådstartare
Såg en grymt fin häst idag på Falsterbo och såg i startlistorna att Pilgrim var far. Någon som vet om Pilgrim II som Raaholts haft i Norge och gått till Whitakers (har bl.a. gått Aachen o EM) är samma Pilgrim som är far till Phenix (7 år) som bl.a. kom 2:a idag i Falsterbo SixBar (klarade 1,90) och hoppat kanon i 1,50 klasser med en polsk ryttare?

Och om så är fallet: Vad mer vet ni? Vad ger han generellt för avkommor? Bra i huvudet? Är han gdk i SE eller måste man ngn annanstans? Har inte hittat ngt på Buke om honom..

Sv: Pilgrim

Verkar vara samma. Vet du stammen på den Pilgrim II ?

På paardenfokken.nl finns en Phenix f.2003 e. Pilgrim (Pilgrim II).
Denne Pilgrim (Pilgrim II) är f. 1995 e. Polydor och har gått int 1.60 hoppning.

Jag föll som en fura för Phenix. Synd bara på mankhöjden även om jag är lång så är det nog väl stort för min del :(

Yep, Pilgrim ska vara e Polydor - Weinberg och ja den har gått EM o Aachen med David Mc Pherson o är hos Whitakers nu.

FadeAway - nog var han inte liten men vet du nåt jag inte vet? Var han så stor? Jag tyckte han såg grymt lätt o fin ut för att vara så pass rejäl som han var! Jag hade gissat på strax över 1,70.. därav min fråga om vad Pilgrim normalt ger.. jag har en donna på 1,76 o vad jag förstår ger mamman stort oavsett hingst så det lär väl gå i arv.. men skulle behöva det där härliga scoopet som Phenix bl.a. har.. och sju år... jag blir matt!!

Men ingen som vet lite mer?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka