Pikeur Diana

Tiili

Trådstartare
Någon som vet om storlekarna skiljer sej mellan dianan och epson??

Hade en Diana i stl 38 som var alldeles för stor och har nu köpt en 36:a. (köpt beg. så kunde inte prova) En kompis har en epson i stl 72 som nästan är lite stor så då tyckte jag att det kändes självklart att man kunde ha det i dianan också. Men nu när jag fick den så är den jättemkt mindre:confused: Jag kan ha den men tycker det är väldigt märkligt att det kan skilja så mkt på storleken...både mellan epson och denna samt att det är ett sånt jättehopp mellan 36 och 38?? Är det så eller kan den vara felmärkt??:confused:

Sv: Pikeur Diana

Det är ju två olika modeller så det kan skilja i passform mellan dem.
När du dubblar storleken är den längre i armarna och skulle gissa på att det även är lite som skiljer lite här och där också.

jo, det skiljer sej säkert lite eftersom det är olika modeller, men tycker att det är konstigt hur det kan vara ett sånt jättehopp från 38 till 36 isf...o läste att någon skrivit i nån annan tråd här att storlekarna 72,76 osv skulle vara slankare i modellerna än 36,38 osv...

De långa storlekarna är enbart längre (2-3 cm). De är längre i både ärm och liv. Men i övrigt är måtten desamma som de korta.
Diana och Epsom är lika rent storleksmässigt, men passformen är olika då det är helt olika modeller.
Låter nästan som att någon av de du provat varit felmärkt...?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Utrustning Jag tänkte kika på en ny (begagnad)kavaj men klurar på storlekarna... Jag har idag en Diana i (tror jag)stl 40 som sitter bra och är...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: Corax
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 162
Senast: Salinero
·
Utrustning Köpte en Pikeur Diana för några dagar sedan. Igår provade jag den uppsuttet och den både såg och kändes jättelång! Det blev helt...
Svar
9
· Visningar
1 932
Senast: Jaxonmaxon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka