Pikeur Diana

J

jeslin

Jag skickade efter en begagnad Pikeur Diana i strl 38, en storlek som jag normalt sett har även om det händer att jag har 36. Den var JÄTTEFÖRSTOR!
Är det någon annan som har Pikeur Diana i strl 36 och kan tala om för mig om den är stor i modellen/vad ni har för storlek normalt sett och sådär. Kanske kan ni tom mäta åt mig???
För inte ska den väl vara så här stor? Verkar ju konstigt.
I midjan skulle jag velat ta bort säkert en dm. Visst ska den väl sitta åt där? Den hängde helt slappt överallt.

Jag har en Diana i storl 38 och jag tycker det är en helt vanlig 38, förutom att Den är ganska lång i modellen, så är man kort i rocken upplevs den nog stor.

Men det är inte längden som är problemet, det är runt om midjan. Där är typ en dm till godo. Sitter inte åt alls. Ser ut som den inte alls är figursydd fast den ju är det. Detta är ullkavajen.

Är du säker på att det verkligen är 38:a ? Lappen brukar sitta inuti framfickan med vilken storlek det är.

Det står så här:
D - 42
US - 14
CAN - 14
F - 44
I - 46
GB - 28

Ja då är det storlek 42 inte så konstigt att den var stor för att vara en 38:a. Så löste sig det mysteriet.

Jaha. Det kunde man ju ana. Konstiga människor som säger det är 38. Och så vill dom att jag ska betala frakten både hit och tillbaka bara för att jag inte ville ha kavajen. Det kan dom ju glömma!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 101
Senast: HeddaVovven
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 575
Senast: Sonea
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 553
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18