pikeur Diana för lång

Solponny

Trådstartare
Köpte en Pikeur Diana för några dagar sedan. Igår provade jag den uppsuttet och den både såg och kändes jättelång! Det blev helt enkelt för mycket kavaj. Surtmed tanke på att den sitter okej och är hur snygg som hellst. Hur lång ska den vara egentligen? Problemet är att jag är väldigt smal (45/167) och vet ingen annan kavaj som är lika smal som Dianan. Har funderat lite på Epson, men är den lika figursydd om Diana?

Sv: pikeur Diana för lång

Den är ju väldigt lång i modellen. Epsom är lite korotare men i min erfarenhet lika figursydd :)
En tanke bara, du har inte en dubbelstorlek = extra lång?

Den är jätte lång. Jag som är lång med smal midja och långa ben passar den inte på. Jag har helt enkelt för kort överliv.
Jag köpte efter några års kämpande en Epsom i samma storlek och älskar den!!

Dianan är ju väldigt lång och på många ser det skitfult ut :devil:. Epsom tycker jag är en mycket snyggare kavaj, lika figursydd som Dianan.

Som de adra säger, den är lång! Jag druknar i den :p
Men det finns ju massa märken som har smala o nättare kvajer om du inte måste ha just Pikeur

Scarlett är kortare, tror till och med att det är en hoppkavaj, men riktigt snygg även i dressyren. Diana såg jättelång ut för mig med, trots att jag är 180 cm lång och smal, men ganska långa ben.

Har långa ben så antar att jag har ett för kort överliv för Diana. Får väl ta och prova Epson. Hur mycket kortare är den än Diana?

Håller med övriga :)

Hade en Diana innan men tyckte också den var för lång, köpte sen en Epsom och är jättenöjd!

Jag vet inte i centimeter hur mkt det skiljer men Epsom blir fortfarande "lång" och därmed i mitt tycke lika snygg (eller eg. mkt snyggare ;)) än Dianan på oss där Dianan är på tok för lång.

Scarlett tycker jag är alldeles för kort (är ju hoppmodell). Men jag har iof aldrig provat någong, bara sett på bild.

Och ja, Epsom är lika figursydd. Däremot är det bara ett sprund bak medan det är två på Diana.

KL
Jag är just påväg att köpa en Diana, och var till den lokala hästaffären nu i veckan och provade en, dock var den minst strl dom hade hemma en 38, då var längden bra men för stor annars, så jag behöver en 36, dom fick hem en 36:a men då är den i typ glansigt tyg?! Typ softshell eller liknande, inte alls lika snygg som den jag provade och dessutom upplevde jag den kort.

Är det nån som vet om det är bara pga av det var en mindre strl eller för att det var en annan "modell" nu nr jag kikar på bilder på internet så verkar den glansiga överlag kortare.

Sen tänkte jag, är det nån av er som vet hur stor skillnad det är på vanliga strl och på "långa" strl?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10