Sv: Piia Pantsu orsakade flygstopp
*dl kl*
Mne är det inte skillnad på att fråga "söker ni en bomb?" och att säga "jag har en bomb!"?
Ja det här verkar ju bisarrt faktiskt.
Man får ju visst FRÅGA om dom söker efter "whatever" inklusive om dom söker efter en bomb.
Det är ju inte ens nära samma sak som en bombvarning så att säga, att någon säger att dom HAR en bomb, inte alls samma sak.
Jag har både bott utomlands och rest mycket, på -90talet när det var IRA bomber i UK och under senare tiden när det var London bombningarna i UK, och jag har både frågat och disskuterat utan problem på Engelska flygplatser med personal, utan att någon nånsin sett det som något annat än vad det var, just en fråga, en diskussion eller enbart att man kanske blir lite paff när dom ska undersöka tex. en epilator som man drar bort massa hår på benen med, ifall det är en bomb...
Jag tycker det är typiskt svenskt faktiskt, att överdriva allting.
Självklart ska säkerheten vara lika hög, men man behöver ju inte vara hysterisk.
Ett ord eller en fråga är ju faktiskt inte samma sak som en bomb.
Finns ju vettigare saker att göra med säkerhetspengar som vi betalar än att stoppa flyg för en sån sak, eller att sitta och förhöra i flera timmar i en sån situation.